W I kwartale 2020 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali spadek sprzedaży prawie we wszystkich segmentach. Największy spadek zanotowano w kategorii opon do samochodów lekkich dostawczych (-28 proc.) oraz pasażerskich i SUV (-23 proc. w obu segmentach). Jedynym segmentem, który wyszedł obronną ręką była kategoria opon przemysłowych – informuje Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO), na podstawie danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy (ETRMA).
- Wyniki za I kwartał 2020 roku pokazują radykalne spowolnienie sprzedaży opon w porównaniu z I kwartałem 2019, tak w Polsce jak i całej Europie, co jest związane z pandemią koronawirusa.
- - Liczymy na racjonalny plan odmrażania polskiej gospodarki, taki jak przygotowywany jest przez kraje sąsiedzkie i naszych głównych partnerów gospodarczych – mówi Andrzej Włodarczyk, prezes PZPO.
- – Zarówno zawieszenie działalności operacyjnej, jak i gwałtowny spadek popytu będą miały długotrwały wpływ na wyniki naszej branży - powiedziała Fazilet Cinaralp, sekretarz generalna ETRMA.