Peugeot przygotowuje się do powrotu do Ameryki Północnej po prawie 30 latach od wycofania się z tamtejszego rynku z powodu słabej sprzedaży aut ze znaczkiem lwa - podała w niedzielę agencja AFP. Pierwsze samochody tej marki mają trafić do klientów w USA i Kanadzie najpóźniej w 2026 r.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
- Według AFP Peugeot planuje rozpocząć sprzedaż w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie najpóźniej w 2026 roku. Początkowo do klientów mają trafić samochody sprowadzone z fabryk koncernu w Chinach i Europie
- Francuski producent zapowiedział ostrożność w planowaniu strategii sprzedaży. - Musimy mieć pewność, że rozumiemy amerykańskich i kanadyjskich konsumentów - tłumaczy, cytowany przez agencję, Larry Dominique dyrektor grupy PSA na Amerykę Północną
- Peugeot wycofał się z amerykańskiego rynku w 1991 roku.Do francuskiej Grupy PSA oprócz marki Peugeot należą też: Citroen, DS, Opel i Vauxhall
Jak wskazano, szef Grupy PSA Carlos Tavares zapowiedział w tym tygodniu, że marka Peugeot została wybrana jako reprezentantka francuskiego koncernu, szykującego się do ponownego wejścia na drugi co do wielkości rynek samochodowy na świecie w ramach ogłoszonej w 2016 roku strategii rozwoju firmy, której realizację zaplanowano na 10 lat.
Według AFP Peugeot planuje rozpocząć sprzedaż w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie najpóźniej w 2026 roku. Początkowo do klientów mają trafić samochody sprowadzone z fabryk koncernu w Chinach i Europie.
Czytaj także: PSA chce więcej sprzedawać używanych samochodów
Sprzedaż, jak wskazano, ma najpierw ruszyć w jednym stanie. - Docelowo samochody mogłyby być produkowane na amerykańskim rynku, gdy będzie to uzasadnione wielkością popytu - czytamy. Eksperci cytowani przez agencję podkreślają, że walka o amerykańskiego klienta nie będzie łatwa z uwagi na nasycenie rynku motoryzacyjnego w USA.
Czytaj również: Blisko 532 tys. nowych aut na polskich drogach. 2018 najlepszym rokiem dla salonów w XXI wieku
Francuski producent zapowiedział ostrożność w planowaniu strategii sprzedaży.
- Musimy mieć pewność, że rozumiemy amerykańskich i kanadyjskich konsumentów - tłumaczy, cytowany przez agencję, Larry Dominique dyrektor grupy PSA na Amerykę Północną. Zdaniem, cytowanej przez agencję Maryann Keller z firmy konsultingowej Maryann Keller & Associates, będą to działania kosztowne i długotrwałe, "bo od blisko 30 lat nie widziano Peugeota na amerykańskich drogach".
Jak podkreśliła agencja, największym zainteresowaniem klientów cieszą się samochody typu SUV, cross-over i pickup, które stanowiły 69 proc. z 17,3 milionów nowych pojazdów sprzedanych w 2018 roku.
Analitycy rynku zwracają uwagę, że wejście francuskiego koncernu na rynek północnoamerykański może spowodować zmianę strategii działania tamtejszych koncernów. Skoro w Europie najlepiej sprzedają się peugeoty 3008 i 5008, to amerykańscy konkurenci tej marki mogą zrezygnować z produkcji samochodów kompaktowych (miejskich i sedanów), by skoncentrować wysiłki na segmencie aut dużych - prognozują.
Eksperci, na których powołuje się AFP, ocenili, że francuski producent ma szanse zaistnieć na tamtejszym rynku, jeśli będzie oferował samochody konkurencyjne cenowo w stosunku do pojazdów chińskich producentów, którzy chcą podbić amerykański rynek w ciągu najbliższych dwóch lat.
Peugeot wycofał się z amerykańskiego rynku w 1991 roku, gdy przegrał z konkurencją ze strony producentów japońskich. Jak przypomniano, francuski koncern sprzedał wówczas 3,5 tys. nowych pojazdów. Do francuskiej Grupy PSA oprócz marki Peugeot należą też: Citroen, DS, Opel i Vauxhall.