PARTNERZY PORTALU

Peugeot przygotowuje się do powrotu na rynek północnoamerykański

Peugeot wycofał się z amerykańskiego rynku w 1991 roku Fot. Shutterstock

Peugeot przygotowuje się do powrotu do Ameryki Północnej po prawie 30 latach od wycofania się z tamtejszego rynku z powodu słabej sprzedaży aut ze znaczkiem lwa - podała w niedzielę agencja AFP. Pierwsze samochody tej marki mają trafić do klientów w USA i Kanadzie najpóźniej w 2026 r.

  • Według AFP Peugeot planuje rozpocząć sprzedaż w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie najpóźniej w 2026 roku. Początkowo do klientów mają trafić samochody sprowadzone z fabryk koncernu w Chinach i Europie
  • Francuski producent zapowiedział ostrożność w planowaniu strategii sprzedaży. - Musimy mieć pewność, że rozumiemy amerykańskich i kanadyjskich konsumentów - tłumaczy, cytowany przez agencję, Larry Dominique dyrektor grupy PSA na Amerykę Północną
  • Peugeot wycofał się z amerykańskiego rynku w 1991 roku.Do francuskiej Grupy PSA oprócz marki Peugeot należą też: Citroen, DS, Opel i Vauxhall

Jak wskazano, szef Grupy PSA Carlos Tavares zapowiedział w tym tygodniu, że marka Peugeot została wybrana jako reprezentantka francuskiego koncernu, szykującego się do ponownego wejścia na drugi co do wielkości rynek samochodowy na świecie w ramach ogłoszonej w 2016 roku strategii rozwoju firmy, której realizację zaplanowano na 10 lat.

Według AFP Peugeot planuje rozpocząć sprzedaż w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie najpóźniej w 2026 roku.  Początkowo do klientów mają trafić samochody sprowadzone z fabryk koncernu w Chinach i Europie.

Czytaj także: PSA chce więcej sprzedawać używanych samochodów

Sprzedaż, jak wskazano, ma najpierw ruszyć w jednym stanie. - Docelowo samochody mogłyby być produkowane na amerykańskim rynku, gdy będzie to uzasadnione wielkością popytu - czytamy. Eksperci cytowani przez agencję podkreślają, że walka o amerykańskiego klienta nie będzie łatwa z uwagi na nasycenie rynku motoryzacyjnego w USA.

Czytaj również: Blisko 532 tys. nowych aut na polskich drogach. 2018 najlepszym rokiem dla salonów w XXI wieku



Francuski producent zapowiedział ostrożność w planowaniu strategii sprzedaży.

- Musimy mieć pewność, że rozumiemy amerykańskich i kanadyjskich konsumentów - tłumaczy, cytowany przez agencję, Larry Dominique dyrektor grupy PSA na Amerykę Północną. Zdaniem, cytowanej przez agencję Maryann Keller z firmy konsultingowej Maryann Keller & Associates, będą to działania kosztowne i długotrwałe, "bo od blisko 30 lat nie widziano Peugeota na amerykańskich drogach".

Jak podkreśliła agencja, największym zainteresowaniem klientów cieszą się samochody typu SUV, cross-over i pickup, które stanowiły 69 proc. z 17,3 milionów nowych pojazdów sprzedanych w 2018 roku.

Analitycy rynku zwracają uwagę, że wejście francuskiego koncernu na rynek północnoamerykański może spowodować zmianę strategii działania tamtejszych koncernów. Skoro w Europie najlepiej sprzedają się peugeoty 3008 i 5008, to amerykańscy konkurenci tej marki mogą zrezygnować z produkcji samochodów kompaktowych (miejskich i sedanów), by skoncentrować wysiłki na segmencie aut dużych - prognozują.

Eksperci, na których powołuje się AFP, ocenili, że francuski producent ma szanse zaistnieć na tamtejszym rynku, jeśli będzie oferował samochody konkurencyjne cenowo w stosunku do pojazdów chińskich producentów, którzy chcą podbić amerykański rynek w ciągu najbliższych dwóch lat.

Peugeot wycofał się z amerykańskiego rynku w 1991 roku, gdy przegrał z konkurencją ze strony producentów japońskich. Jak przypomniano, francuski koncern sprzedał wówczas 3,5 tys. nowych pojazdów. Do francuskiej Grupy PSA oprócz marki Peugeot należą też: Citroen, DS, Opel i Vauxhall. 



×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Peugeot przygotowuje się do powrotu na rynek północnoamerykański

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.122.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!