PARTNERZY PORTALU

Po co wydłużać dopłaty do aut?

Decyzja Angeli Merkel o zwiększeniu puli i wydłużeniu okresu stosowania dopłat do kupna nowych aut to ekonomiczny nonsens, uważa Wolfgang Franz, przewodniczący rady niezależnych doradców ekonomicznych kanclerz Niemiec.

Zdaniem eksperta, Merkel kierowała się interesem politycznym, kiedy decydowała, że rząd zwiększy do 5 mld euro kwotę przeznaczoną na dopłaty do kupna nowych aut. Program miał zakończyć się 31 maja, ale rząd Merkel postanowił, że potrwa do końca roku. Franz uważa, że zdecydowało "przekonanie, że wyborcy będą wściekli kiedy pieniądze się skończą". Jego zdaniem, wpływ na decyzję miały wybory zaplanowane na 27 września.

Z ostatnich sondaży wynika, że prawie 66% Niemców było zadowolonych z decyzji o zwiększeniu puli pieniędzy na dopłatę do kupna nowego auta w zamian za złomowanie starego. Dzięki dopłatom Niemcy kupili ok. 1,2 mln aut, ale analitycy podkreślają, że krajowi producenci samochodów nie są beneficjentami tego rozwiązania. Najwięcej korzystają francuskie koncerny, m.in. Renault.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Po co wydłużać dopłaty do aut?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.125.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!