Spadek przychodów ze sprzedaży samochodów o 2,9 mld euro, zagrożenie dla 60 tys. miejsc pracy i kary finansowe sięgające wartości niemal połowy zysku netto branży z roku 2018 to według Euler Hermes tylko przyszłoroczne „koszty” polityki klimatycznej Unii Europejskiej, wynikające z przyjętej w tym roku redukcji celów emisji samochodów osobowych.
- Cele w zakresie emisji dwutlenku węgla mogą potencjalnie doprowadzić do niekorzystnego scenariusza dla przemysłu samochodowego tworząc jednocześnie wyzwania przemysłowe, finansowe i handlowe.
- Strategia częściowego dostosowania się producentów samochodów umożliwi im spełnienie ich zobowiązań tylko w 30 proc.
- Spodziewany spadek zamówień oraz zwiększona presja cenowa ze strony odbiorców – producentów samochodów może wpłynąć na harmonijny jak dotąd rozwój opartego o wyrób części sektora motoryzacyjnego w Polsce.