Polska stała się jednym z głównych producentów samochodów, części i komponentów motoryzacyjnych w Europie. W 2020 roku znalazła się na 5. miejscu, jeśli chodzi o liczbę aut osobowych w Unii Europejskiej. Ale branża szybko i radykalnie się zmienia. Czekają nas zmiany związane z unijnym planem zakazu sprzedaży nowych samochodów spalinowych od 2035 r. Polski sektor automotive musi dostosować się do potrzeb e-mobilności.
- Jak wynika z raportu EMIS „Poland Automotive Sector Report 2022–2023”, do września 2021 roku Polska sprzedała 4,2 miliarda samochodów osobowych, 3,2 miliarda samochodów dostawczych, miliard autobusów i ponad 20 miliardów części i komponentów.
- W 2020 r. wartość dodana brutto polskiego sektora motoryzacyjnego wraz ze współpracującymi z nim branżami wyniosła 3,4 proc. PKB kraju, co oznacza, że była to druga co do wielkości gałąź produkcji.
- Według GUS motoryzacja stanowiła wtedy 10 proc. przetwórstwa przemysłowego Polski i 12 proc. jego eksportu.