PARTNERZY PORTALU

Polska rezygnuje z aut spalinowych, ale tylko w teorii

Polska rezygnuje z aut spalinowych, ale tylko w teorii
Bez konkretnych regulacji opowiadanie o "dążeniu do" to tylko bajka Fot. PAP/Marcin Bielecki
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Myszor
    Piotr Myszor
  • Dodano: 15-11-2021 20:00

Prasa od kilku dni pisze o tym, że Polska podpisała na COP26 zobowiązanie do odejścia od sprzedaży aut spalinowych w 2035 roku i tym samym rezygnuje z silników spalinowych. Naprawdę? Podpisaliśmy niewiele, a może nawet nic nie znaczącą deklarację, która do niczego konkretnego nie zobowiązuje. To raczej listek figowy, mający zasłonić goły zadek naszych faktycznych działań w kwestii odejścia od emisji dwutlenku węgla.

  • Deklarację podpisały 33 państwa, 39 miast i regionów z całego świata, a także kilkadziesiąt firm.
  • Wśród sygnatariuszy dokumentu zabrakło jednak największych graczy, zarówno wśród państw, jak i producentów samochodów.
  • Nie ma też żadnych konkretnych zobowiązań poza „staraniem się”.
Owszem sporo krajów, miast i firm podpisało deklarację dotyczącą transportu podczas COP26. Tylko co w zasadzie podpisały? Kluczowa jest powtarzająca się w wielu miejscach deklaracji fraza „will work towards”, co można tłumaczyć jako „będzie działać w kierunku”. W akapicie poświęconym rządom jest mowa o działaniu w kierunku tego, aby wszystkie sprzedawane samochody były zeroemisyjne do 2040 roku, a „na wiodących rynkach” nie później niż w 2035 roku.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (10)

Do artykułu: Polska rezygnuje z aut spalinowych, ale tylko w teorii

  • Maniek 2021-11-16 12:06:46
    To po co było to podpisywać... Ja tam nie kupuje sobie elektryka, aby stał nieużywany :D Po prostu jeżdżę spalinową corollą 1.6 z którą nie mam problemów i nie muszę stać pod ładowarkami. Na elektryki u nas brakuje odpowiedniej infrastruktury.
  • Rei 2021-11-16 11:09:49
    Po pierwsze i najważniejsze transport to drugi sprawca emisji w kontekście klimatycznego kolapsu jednak pierwszy ww kontekście zdrowia publicznego. Tu ważniejsze jest pilne usunięcie z ulic szrotów głównie diesla które czasem trują jak kilkanaście lub kilkadziesiąt innych pojazdów. W Polsce kopcący jak smok pojazd to normalność i ja osobiście nie wiem jak te pojazdy przechodzą badania techniczne? Choć mogę się domyślać...
  • Marek 2021-11-16 01:02:54
    Coś deklarować a potem się wycofywać tak postępują niepoważne państwa i tak jesteśmy traktowani na świecie.
    • Ben 2021-11-16 05:06:26
      A niby tylko mu tak postępujemy? Spójrz na inne kraje.
  • Krzysiek 2021-11-15 23:39:19
    Czyli bardzo dobre posunięcie naszego rządu! Podpisać, udawać że coś się robi, przeczekać aż lewactwo się skompromituje i niczego nie stracić! Brawo rząd!
    • Obywatel 2021-11-16 04:50:26
      Już nas unia przypilnuje i w odpowiednim czasie przystawi nam nos do tego co w naszym imieniu rząd PiS podpisał
  • As 2021-11-15 23:25:15
    Głupota w stanie czystym

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.136.189
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!