Na trzy główne warunki rozwoju elektromobilności w Polsce, wskazuje Volkswagen Financial Services Polska: dostępność modeli samochodów elektrycznych (BEV), rozbudowana infrastruktura ładowania oraz publiczny system zachęt zakupu. Dodaje czwarty, tj. lekką modyfikację systemu finansowania zakupu, która pomoże spełnić marzenia o e-samochodzie i będzie zwiększać sprzedaż elektrycznych aut w dłuższym okresie.
- Polska została z tyłu elektromobilnej rewolucji. W 2019 r. sprzedano 1500 elektrycznych samochodów, łącznie zarejestrowanych jest ich 10,2 tys., co stanowi 4 promile wszystkich.
- Z analizy rynków, na których e-mobilność rozwija się najszybciej wynika, że istnieje bezpośredni związek między tempem tego rozwoju a wsparciem ze strony administracji państwowej i samorządowej.
- Wprowadzany w Polsce system wsparcia dla potencjalnych nabywców elektryków nie jest tak hojny jak w krajach bogatszych. Wyda zatem mniejsze owoce.