PARTNERZY PORTALU

Polski samochód elektryczny Izera bez większych szans na powodzenie?

Polski samochód elektryczny Izera bez większych szans na powodzenie?
Jeden z dwóch prototypów przyszłego samochodu elektrycznego polskiej produkcji. fot. mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP/TE
  • Dodano: 28-07-2020 17:00

Na dzisiaj koncepcja polskiego samochodu elektrycznego wydaje się być projektem w równej mierze ambitnym, jak i nie mającym większych szans na powodzenie rynkowe - ocenił Jan Wiśniewski z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA).

  • We wtorek spółka ElectroMobility Poland zaprezentowała prototypy polskich samochodów elektrycznych SUV-a i hatchbacka pod marką Izera. Według przedstawicieli spółki, polskie elektryki miałby zacząć być produkowane w 2023 roku. Samochód miałby być też dostępny finansowo dla przeciętnego Kowalskiego.
  • Jan Wiśniewski z PSPA wskazał, że zaprezentowane prototypy są stosunkowo atrakcyjne wizualnie - chociaż to kwestia gustu - przestronne, należą do popularnych segmentów hatchback i crossover. Na papierze dysponują też przyzwoitymi osiągami.
  • Ekspert zwrócił uwagę, że na razie nie wiadomo, gdzie powstanie fabryka, która ma odpowiadać za produkcję pojazdów. Nie wiadomo też na jakich platformach zostaną oparte te samochody.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (10)

Do artykułu: Polski samochód elektryczny Izera bez większych szans na powodzenie?

  • PODAJ SWOJE IMIĘ 2020-07-30 18:02:35
    Nie krytyka, a realna ocena. Czym chcą się sprzedać? Przeciętnym wyglądem, przeciętnymi osiągami? Tak to może sobie jakaś marka, która marką już jest. Zaczynając od zera należałyby zrobić coś wow! Patrzcie mamy największy zasięg, najszybsze ładowanie, do setki w 5 sekund, sam się prowadzi a nawet lata. Na parkingu mieszczą się dwa na jedno miejsce, choć są 9cio osobowe plus bagaż. To by się wybili, a tak? To są przeciętnym, prototypem, póki co zaprezentowanym w Polsce ( kto się prezentuje w Polsce? Koncepty, prototypy, pierwsze serie prezentuje się na targach Światowych. A w Polsce? W Polsce tak samochody prezentowali komuniści, jeden model, na 20 lat produkcji, przestarzały już w dniu debiutu. Przykład? Fiat/FSO 125/p. Technicznie i stylowo był to Fiat 1300, Włosi właśnie kończyli jego produkcję, z zamiarem wejścia z czymś zupełnie nowym, to dorysowali co nieco i sprzedali Polsce. Nikt tego nie chciał kupować poza Polską, Kilka "bratnich socjalistycznych krajów" zostało mniej lub bardziej chętnie obdarowanych i tyle. Oby i tym razem nie okazało się, że dostaniemy coś co już jest przestarzałą technologią, której ktoś się pozbywa, by wejść z nowszą
  • Tomek 2020-07-30 17:39:48
    Wszystkie gdybania związane z konkurencją dotyczą koncernów prywatnych (akcyjnych). U nas to będzie firma państwowa, oparta na dużych firmach energetycznych. Można będzie tak skonstruować ceny, żeby z jednej strony nie narazić się Unii, a z drugiej - nieco dotować produkcję lub zakup takiego auta. Więc możliwości jakies są, choć to bardzo trudna sprawa. Pokazano jeden prototyp oraz jedną atrapę - to trochę za mało. Nie pokazano żadnych szczegółów technicznych i znamienne jest, że na premierze nie było Morawieckiego - już chyba sam przestał wierzyć w powodzenie tego pomysłu.
    • Puk 2020-08-04 15:47:57
      Piszesz bzdury. Nie można dotować państwowymi pieniędzmi. I nie myśl, że UE jest głupia i nie wie które to pieniądze są de facto państwowe. O miernocie intelektualnej świadczy sam twój tekst o dotowaniu. Biznes robi się żeby zarabiać. Żaden zarząd nie może narażać firmy na stratę. Zresztą to myślenie głupiego komucha. Komucha bo tylko oni byli w stanie dotować, głupiego bo wiadomo jak to się skończyło. Ps. Dobrodzieju, a może zacząć dotować żywność, energię, paliwa itd
  • jaa 2020-07-29 09:39:49
    Najlepiej krytykować zanim powstanie. Po co nam własna marka, skoro jest już w VW.
  • MIrosław (stary Reytaniak) 2020-07-29 08:50:18
    NB. Nazwa "Izera" jest niezbyt fortunna - anglojęzyczni bedą ją wymawiać "Ajzera" - co dla Polaków brzmi nie bardzo, jak "Aj-zera" (uś!), a "EEzera" choć fonetycznie lepsza,dla nie-anglojęzycznych wygląda sztucznie. Sztuka wybrania dobrej nazwy jest trudna - warto popatrzeć na nazwy nowych modeli popularnych marek - nie ma takich konfliktów.
  • Miroslaw Wyszyński 2020-07-29 08:44:40
    Przy mocnym poparciu rządu (przynajmniej w obecnym narodowo-socjalistycznym wydaniu) koszta i opłacalność będa grały drugie skrzypce wobec propagandy (może to i dobrze). Garbus też miał zmotoryzować naród i byłby to uczynił wcześniej, gdyby nie wojna. Co prawda nie mamy inż. Porsche w drużynie projektanckiej ale także na wyścigi budujemy autostrady i S-ki jako prawie autostrady. Reszta będzie w dużym stopniu zależeć od talentów propagandowych - a może tak stworzyć Ministerstwo Propagandy?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 95.217.145.51
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!