PARTNERZY PORTALU

Polskie firmy mają wesprzeć Izerę, by przetrwać na rynku

Polskie firmy mają wesprzeć Izerę, by przetrwać na rynku
Współpraca przy kolejnych generacjach Izery to najlepsza droga do przetrwania polskich firm motoryzacyjnych - uważa Piotr Zaremba. Fot. Piotr Myszor
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Myszor
    Piotr Myszor
  • Dodano: 05-11-2021 06:01

Zachodnie koncerny wspierają badania i rozwój u siebie. Nasze firmy, chcąc rozwijać technologie dla elektromobilności, powinny współpracować z polskim producentem aut, bo nikt inny nie będzie chciał taką ścieżkę rozwoju nowych technologii krok po kroku z nimi wypracować – uważa Piotr Zaremba, prezes Electromobility Poland. Jeżeli to się uda, druga generacja elektrycznej Izery będzie mogła być naprawdę polskim samochodem.

  • Zdaniem Piotra Zaremby jedyną drogą rozwoju dla wielu polskich firm jest współpraca przy rozwijaniu kolejnych generacji polskiego samochodu elektrycznego. Kolejnych, bo pierwsza powstanie z zachodnich części.
  • Mówiąc o przykładzie baterii, Zaremba stwierdził, że widzi potencjał i aspiracje firm, chcących za 5-10 lat sprostać zamówieniu tej wielkości, jakiej potrzebuje Izera.
  • - Rewolucja elektromobilna i tak się wydarzy, więc włączając się w nią, możemy dużo zyskać. Jeżeli się nie włączymy, będziemy tylko liczyć straty - mówił Piotr Zaremba.
- Zachodnie koncerny nie chcą dopuszczać polskich producentów komponentów do nowych technologii. Widać, że raczej lokują badania i rozwój, innowacje u siebie. Jesteśmy wciąż konkurencyjni cenowo, więc światowe koncerny wciąż zlecają polskim firmom duże transze wyrobów w starych technologiach, które będą niedługo znikały z rynku, ale obszary, w których buduje się rynkową przewagę: innowacje, nowe technologie, lokują blisko swoich central - mówił Piotr Zaremba, prezes Electromobility Poland, podczas posiedzenia sejmowej podkomisji ds. elektromobilności.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (32)

Do artykułu: Polskie firmy mają wesprzeć Izerę, by przetrwać na rynku

  • Rada taka 2021-11-05 20:22:19
    Panie Myszor. Słaba ta prowokacja w tytule, zwłaszcza, gdy pisze się o czymś innym. Forumowe tałtajstwo artykułu nie czyta, tylko pluje na podstawie tytułu. Proszę staranniej przykładać się do pracy w przyszłości.
  • Szacunek 2021-11-05 20:16:41
    Bardzo madry człowiek, ten prezes EP. Doskonale rozumie otoczenie gospodarcze. Takich menagerów nasza gospodarka potrzebuje.
  • Skąd was biorą? 2021-11-05 20:08:58
    Ale wysyp kanalii i frustratów na forum. Jak wy szumowiny, nienawidzicie wszystkiego, co polskie.
    • Polski Wal 2021-11-05 21:53:10
      Dziadu, dostałeś tyle minusów na tym forum za pogardę i język nienawiści, że już powinieneś się zamknąć. WON na biegun. Izera jest tak polska jak gaz, ktory plynie rura ze wschodu. Design wloski, technologia niemiecka. Wychodzi na to, że z Polski będą pieniądze, za które dostarcza nam wszystko, co jest potrzebne, a my to sobie zmontujemy, jak szafka z Ikei. Poki co nie ma nawet fabryki, a pewnie bedzie jak z tym milionem aut elektryczny pinokia.
      • Berus 2021-11-06 02:04:58
        Naprawdę jest aż tak ograniczony, że nie rozumiesz, że NIE MA TO ZNACZENIA na tym etapie? W ogóle większość produktów na świecie składa się komponentów importowanych z różnych krajów. Liczy się to, kto jest na samej górze. Nawet na aucie z zagranicznych części zarobi producent końcowy. Równie dobrze mógłbyś zarzucać Apple, że telefony składa Chińczyk albo do większości niemieckich koncernów, że sprzedają po swojej marszy produkty zrobione w Polsce. Serio?
      • Skąd was biorą? 2021-11-06 10:40:11
        Miłego dnia, PO.. bie.
      • Anty Pis 2021-11-07 12:19:39
        Trzeba być kretynem żeby porównywać Izere do Apple. Matole, nikt za granicą nie wie co to Izera. Tutaj nie ma żadnej polskiej myśl technologicznej. Gdzie jest tworzony design apple. W chinach czy USA? Ile Polaków kupi auto za ponad 100 tys? Jak jest średnia wieku aut w polsce? Jaka jest średnia cena kupowanych aut? Dotarło?
  • jj 2021-11-05 16:27:57
    POstUBeckie niedorozwoje się rozpisały. Przemysł samochodowy zniszczył Balcerowicz i Lewandowski. PiS chce go zbudować od podstaw, a to nie jest łatwe. To samo z przemysłem okrętowym, który zniszczył zdrajca Tusk.
    • Lol 2021-11-05 16:57:29
      No to na co czekają? Po co prezesami są nieuki bez znajomości języków obcych?
    • Polski Wal 2021-11-05 22:08:55
      Upadek Ursusa, zniszczenie Lotosu, Stocznia w Swinoujsciu zlikwidowana, przejmowanie gazet. To przyklady tylko z tego roku.
      • Skąd was biorą? 2021-11-06 10:44:12
        Kto id ioto zniszczył Ursus oprócz zarządu głównego akcjonariusza? To firma prywatna, notowana na wgpw. Kłopoty ma od lat. Tam już dług wielokrotnie przekroczył wartość księgową.
  • Miroo 2021-11-05 16:12:19
    Star jest marką idealną dla aut.. ale austriacy przejęli za bezcen a jak do nich wrócono aby odsprzedali to rzucili niebotyczne żądania...to dlatego wymyślono jakąś izerę czyli tak naprawdę czeską nazwę...
    • Bonarka 2021-11-05 22:31:25
      Izera jest również polską nazwą rzeki i pasma górskiego, skończony ignorancie bez szkoły.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.56.9
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!