Pożary samochodów elektrycznych. Kierowcom ma pomóc specjalny poradnik

Pożary samochodów elektrycznych. Kierowcom ma pomóc specjalny poradnik
General Motors potwierdziło kilkanaście przypadków spalenia się Chevroleta Bolta w ciągu ostatnich 12 miesięcy wikipedia.org/Kevauto CC BY - SA 4.0
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: TK
  • Dodano: 26-07-2021 14:14

W ciągu ostatniego roku spłonęło kilkanaście samochodów marki Chevrolet Bolt - podał General Motors, właściciel Chevroleta. Problem tkwi w akumulatorach dostarczanych przez LG Energy Solution w Korei Południowej. Czekając na wymianę akumulatorów amerykański koncern wydał poradnik dla użytkowników, jak zmniejszyć ryzyko pożaru.

General Motors wydał instrukcje dla użytkowników samochodów elektrycznych Chevrolet Bolt, które w ostatnim czasie mają problem z pożarami. GM zaleca m.in., aby nie ładować akumulatorów powyżej 90 proc. jej pojemności. Ponadto, aby ładować baterie po każdym użyciu i nie schodzić poniżej pozostałego zasięgu 110 kilometrów (70 mil). 

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: Pożary samochodów elektrycznych. Kierowcom ma pomóc specjalny poradnik

  • elektryk 2021-07-27 10:40:47
    Jakby to powiedzieć... Jak prąd płynie przez opornik, to na oporniku wydziela się temperatura. A jak wydziela się temperatura, to po przekroczeniu wartości krytycznej nawet wolframowy opornik się zapala... Ciekawe, że kapłani "elektromobilnosci" tego nie wiedzą...
    • jur 2021-07-28 07:06:41
      Kapłani nowej religii nie są od "wiedzenia". ale od zarabiania ciężkich pieniędzy.Problemem jest natomiast to, że chcąc oni strzyc wszystkich, a nie tylko swoje owce.
  • WOJCIECH 2021-07-27 08:32:38
    Histeria z autami "elektrycznymi" coraz bardziej przypomina histerię z pandemię covidową. Kto przeciwny napędowi elektrycznemu aut to tak samo wróg jak antyszczepionkowiec. Tylko nasuwa się pytanie czyj wróg? Bo moim zdaniem jest to wróg tych, którzy na tych histeriach zarabiają miliardy dolarów. Trzeba pamiętać, że wybuchające baterie to drobny wypadek. Istotne jest, że Auta napędzane energią elektryczną są bardziej szkodliwe dla środowiska niż napędzane silnikami spalinowymi. Aby naładować akumulatory trzeba wytworzyć prąd w elektrowniach, które bardziej zatruwają środowisko niż silniki spalinowe. Sprawność energetyczna elektrowni jest prawie o połowę niższa niż silnika spalinowego, ergo zużywa się w elektrowniach dużo więcej, dużo gorszego paliwa niż w samochodzie. Utylizacja ogromnych akumulatorów samochodów elektrycznych jest nieopłacalna, bardzo kosztowna i szkodliwa dla środowiska. Zderzenie samochodu elektrycznego z czymkolwiek to dużo większe szkody niż po zderzeniu auta spalinowego. "Eksperci" opłacani przez lobby motoryzacyjne nie piszą o wadach i zagrożeniach jakie stwarzają auta elektryczne.
  • Uff 2021-07-26 22:11:59
    moje Paseratti tylko dymi a nie pali się
  • seth 2021-07-26 14:23:06
    I gdzie Ci fani elektryków którzy tu się produkowali że bateria wytrzyma dużo dłużej niż 10lat....

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.197.197.23
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNER SERWISU
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!