PARTNERZY PORTALU

Prezes Volkswagena: samochody znacznie podrożeją przez unijne normy

Prezes Volkswagena twierdzi, że przez normy emisji Volkswagen Polo może podrożeć o 4 tys. euro. Fot. mat. pras.

Dyrektor generalny koncernu Volkswagen Herbert Diess ostrzegł, że z powodu nowych norm emisji spalin samochody mogą zdrożeć, doprowadzając do sytuacji, w której będą dla niektórych klientów zbyt drogie - napisał 22 stycznia serwis Automotive News.

  • Unia Europejska chce do 2030 roku ograniczyć emisje CO2 nowych samochodów osobowych o 37,5 proc w stosunku do 2021 roku.
  • Producenci samochodów od dłuższego czasu ostrzegają, że będzie to bardzo trudne.
  • W celu osiągnięcia celu konieczne będzie znaczne zwiększenie sprzedaży samochodów elektrycznych.

Zaproponowany przez Unię Europejską cel na 2030 r. jest według Herberta Diessa zbyt wymagający, a w konsekwencji wpływa na zwiększenie produkcji liczby pojazdów elektrycznych. Grupa VW będzie w stanie obniżyć poziom średniej emisji CO2 swojej floty do około 60 gramów na kilometr, zwiększając sprzedaż elektryków o 45-50 proc. Według szefa VW, choć klientów kupujących pojazdy klasy premium będzie stać na droższe pojazdy z napędem elektrycznym, nie ma w tej kwestii pewności co do "szerszej bazy klientów".

Diess zaznaczył, że nie wie, ilu klientów koncernu mogłoby sobie pozwolić na chociażby podstawowe modele marki. Stwierdził też, że w wyniku działań związanych z realizacją norm zaproponowanych przez UE cena detaliczna modelu VW Up mogłaby wzrosnąć o ponad 3,5 tys. euro do 14,5 tys. euro. W przypadku modelu Polo cena zwiększyłaby się jego zdaniem o 4 tys. euro. Szef koncernu wskazał również, że protesty "żółtych kamizelek" we Francji wywołały wzrost cen oleju napędowego o 10 eurocentów.

Elektryfikacja będzie miała również wpływ na miejsca pracy - podkreślił Diess. Jeśli blisko połowa sprzedawanych pojazdów producenta miałaby być elektryczna, koncern byłby zmuszony zmniejszyć o połowę liczbę fabryk budujących silniki spalinowe. Dodał, że taka decyzja wykracza daleko poza to, co firma zaczęła omawiać już z niemieckimi związkami zawodowymi.

Dzięki modułowej platformie MEB VW jest przygotowany do masowej produkcji w pełni elektrycznych pojazdów, która zgodnie z szacunkami koncernu do 2025 r. ma wzrosnąć w Europie o 15-18 proc. W rozmowie z Automotive News Diess nie wykluczył, że platforma teoretycznie może być bazą dla samochodów spoza Grupy VW.

Diess dodał, że na Starym Kontynencie wciąż brakuje skoordynowanego podejścia do rozwoju niezbędnej infrastruktury ładowania. Według szefa VW dobrym przykładem działań w kierunku rozwoju infrastruktury nieobecnej w innych częściach świata są natomiast Chiny.

W grudniu 2018 roku negocjatorzy PE i państw członkowskich Unii Europejskiej zawarli kompromis w sprawie nowych zaostrzonych celów emisji CO2 dla pojazdów. Do 2030 roku nowe samochody osobowe w UE będą musiały ograniczyć emisję CO2 o 37,5 proc., a samochody dostawcze o 31 proc. w porównaniu z 2021 rokiem.

To podniesienie poprzeczki ustawionej przez Komisję Europejską, która w listopadzie 2017 roku zaproponowała, by średni cel emisji CO2 nowych samochodów osobowych i dostawczych był mniejszy o 30 proc. w 2030 roku w porównaniu z rokiem 2021. Bardziej restrykcyjne normy emisji dwutlenku węgla w pojazdach mają pomóc UE w wypełnianiu zobowiązania wynikającego z porozumienia paryskiego.

Parlament Europejski w swoim stanowisku z października opowiedział się za 40-procentowym celem redukcji emisji CO2, natomiast państwa członkowskie, podzielone w tej sprawie, ostatecznie wypracowały kompromis przewidujący 35-procentowy cel redukcji.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Prezes Volkswagena: samochody znacznie podrożeją przez unijne normy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.129.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!