PARTNERZY PORTALU

Producenci aut o cięciu emisji: niech Unia weźmie się do roboty

Producenci aut o cięciu emisji: niech Unia weźmie się do roboty
Według ACEA sieć szybkich ładowarek jest rozbudowywana zbyt wolno... Fot. materiały prasowe
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Myszor
    Piotr Myszor
  • Dodano: 08-11-2021 06:01

Producenci samochodów zaczynają naciskać na Unię Europejską w sprawie infrastruktury do ładowania – podczas gdy im stawia się ambitne wymagania pod względem cięcia emisji i pcha w stronę elektromobilności, w rozwoju infrastruktury ładowania cele wciąż są zbyt mało ambitne. Tylko 11 proc. tego rodzaju europejskiej sieci stanowią szybkie ładowarki - a bez nich kierowcy będą "bać się" elektromobilności.

  • Według ACEA (The European Automobile Manufacturers' Association) rozporządzenie w sprawie infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR) stawia rozwojowi infrastruktury ładowania zbyt mało ambitne cele.
  • Na niemal 225 000 publicznych ładowarek tylko 24 987 to szybkie ładowarki, o mocy ponad 22 kW.
  • Polska ukazuje się w tej statystyce całkiem nieźle: szybkie ładowarki to 38,6 proc. naszej sieci.
- Ładowanie powinno być tak wygodne i proste, jak obecnie tankowanie. Niestety propozycja AFIR nie jest wystarczająco ambitna, aby osiągnąć ten cel. Co więcej: to całkowicie niezgodne z proponowanymi nowymi celami emisji CO2 dla samochodów - uważa Eric-Mark Huitema, dyrektor generalny europejskiego stowarzyszenia producentów samochodów (ACEA).

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Producenci aut o cięciu emisji: niech Unia weźmie się do roboty

  • Salomon 2021-11-08 18:09:47
    Nie do końca zgodzę się z polityką UE. Opowiem na własnym przykładzie rozbito mi samochód silnik 4ry cylindry, wolnossący pojemność 1.5, mały samochod. W mieście pali mi 8l/100km. Dostalem samochód zastępczy clio nowe 2021 rok. Pojemność 0,999l, turbo,3 cylindry w mieście palił mi 10 l/100km.gdzie unia ogranicza emisję spalin przez silniczki od 0,8 do 1.2 l. Kpina dla mnie silnik 1.2 do octawi. Pali jak smok. Mam drugi samochód z silnikiem 2.3l benzyna wolnossący 170 KM. Waga 1.6T automat, w mieście pali mi 10l na 100 km. W tej Unii komisarze nie wiedzą co się dzieje i jak wygląda rzeczywistość. Napisałem tylko na swoim prostym przykładzie. I kto zanieczyszcza więcej?
  • Агент кремля 2021-11-08 09:51:15
    Ja bym tylko podniósł cenę prądu jak już wszystkie gałęzie przemysłu się na niego przestawią, żeby życie nie wydawało się snem :) Teraz wszelkie machlojki firm energetycznych całkowicie wpłyną na przemysł, ponieważ każdy będzie przywiązany do kosztów energii elektrycznej i żadna ilość "zielonej energii" nie pomoże.
  • Super ! 2021-11-08 09:27:24
    Chłopaki ciśnijcie ile się da, bo jak przemysł nie będzie cisnął, to te nieroby dalej będą te dyrdymały uchwalać, aż zarżną wszystko!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.119.176
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!