Produkcja nowej Toyoty Corolli Sedan i Corolli Touring Sport ruszy na początku 2019 r. W styczniu rozpocznie się także przedsprzedaż modeli dla klientów prywatnych. Zgodnie z zapowiedziami wszystkie nowości są budowane na modularnej platformie TNGA.
Zdaniem przedstawicieli Toyoty w przyszłym roku nowe Corolle w naturalny sposób wypełnią lukę po tańszych wersjach modelu Avensis, którego produkcja zakończy się jeszcze w 2018 r.
Przedstawiciele koncernu zapowiadają, że dzięki kolejnym inwestycjom do 2022 r. polskie fabryki Toyota Motor Manufacturing Poland w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach będą kluczowymi zakładami produkującymi silniki hybrydowe dla samochodów Toyoty w Europie. Tego typu jednostki znajdą się m.in. w nowych Corollach. Oferta obejmuje dwa napędy hybrydowe czwartą generację jednostki znanej z Priusa i 2.0 Dual Force Hybrid (180 KM) oraz dwa silniki benzynowe o pojemności 1,6 l. i 1,2 l. turbo.
Jak zaznaczył Kilim większość wersji Corolli Sedan i Corolli TS będzie wyposażona w 8-calowy ekran systemu Toyota Touch i 7-calowy ekran między zegarami (może wyświetlać także prędkościomierz). W opcji rozszerzonej dostępny będzie również 10-calowy wyświetlacz przezierny Head-Up Display (HUD) wyświetlający na przedniej szybie pojazdu kluczowe informacje bez ograniczania widoczności.
Nowe Corolle zostały wyposażone w system Toyota Safety Sense wykrywający pieszych w dzień i w nocy oraz zapobiegający kolizjom również w sytuacji, kiedy pojazd nie rozwinął dużej prędkości. Ponadto w standardowym pakiecie znajdzie się m.in. asystent pasa ruchu i inteligentny aktywny tempomat.
Od stycznia 2019 r. aktywna będzie aplikacja m.in. przypominająca o przeglądzie i pozwalająca zlokalizować pojazd. W Polsce w 2017 r. zarejestrowanych zostało ponad 6 tys. egzemplarzy Toyoty Corolli w wersji sedan.