PARTNERZY PORTALU

PSPA: Koniec silnika spalinowego w Europie jest nieuchronny

PSPA: Koniec silnika spalinowego w Europie jest nieuchronny
Od 1 stycznia tego roku obowiązuje norma EURO 6d, która przewiduje, że dopuszczalny poziom emisji pojazdów osobowych to 95 g/km. fot. unsplash.com/Alex Suprun
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP
  • Dodano: 18-07-2021 08:09

Koniec silnika spalinowego w Europie jest nieuchronny - powiedziała PAP dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych Maciej Mazur. Jak wyjaśnił, w dążeniu do całkowitej dekarbonizacji transportu w UE pomoże też planowana norma Euro 7.

W środę Komisja Europejska w ramach pakietu "Fit for 55" zaproponowała nowe cele emisyjne dla samochodów do roku 2030 i 2035. Do roku 2030 - w przypadku samochodów osobowych - emisja CO2 ma spaść o 55 proc., a w przypadku samochodów dostawczych - o 50 proc. w porównaniu do roku 2021.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (17)

Do artykułu: PSPA: Koniec silnika spalinowego w Europie jest nieuchronny

  • As 2021-07-27 00:02:55
    Ja akurat mysle, ze bardziej nieuchronny jest koniec tej kretynskiej jewropejskiej biurwokracji. Europejczycy w wielu krajach zaczynaja miec dosc glupot tych karierowiczow Brukseli. I zdmuchna to talatajstwo biurokratyczne zanim zmienia silniki w swoich autach.
  • Tak to widzę... 2021-07-22 12:43:29
    Wypowiedż PIS-dniętego "erudyty", specjalosty od paciorków. Patridioci nawet nie wiedzą, że Polak stworzył nowy obieg energii dla silnika tłokowego, na podstawie którego stworzył silniki o 80 % sprawniejsze niż klasyczny silnik spalinowy. Ale w katobolszewickiej Polsce przygłupów projekt nie ruszy, pomimo pozytywnych badań politechnicznych i opinii profesorskich. I to jest dowód na cofnięcie Polski do ciemnego średniowiecza. Twórcę i odkrywcę na stos! Jak pieeeprzy PS-min. Czerniak...
    • Olo 2021-07-26 20:08:31
      A ty w ogóle coś widzisz POyebie mając oczy zasłonięte ślepą nienawiścią do PiS i katolików? Fora pomyliłeś, tu jest WNP!
  • Nor 2021-07-20 00:45:09
    Niech mi ktoś powie a kogo stać na telektryczne wynalazki co przypominają auta.... Z tego co widzę to większość ludzi jeździ 15 letnimi autami za kwotę 10 ,max 20 tysięcy złotych, a przecież są tacy co jeżdżą autami i za 5 tysięcy. I są zadowoleni.... To skąd mają wsiąść ponad 100 tysięcy czy ,150 na takie auto.... Będą spadać go przez 10 lat, a poniżej i tak pójdzie na złom....
  • Wojtek 2021-07-19 21:25:38
    Cała dekarbonizacja nie ma najmniejszego sensu. Ile jest państw które produkują prąd bezemisyjnie. Zero tailpipe nie równa się zero CO2 dlatego cała logika eko przyjazności na wstępie jest pogrzebana. Lobby niemieckie wywiera presję na ustawodawcach tylko i wyłącznie z myślą o własnych interesach. wiadomo że kto będzie pierwszy w wyścigu zarobi jak najwięcej a w przypadku Niemiec to doskonała koncepcja na pozbycie się nadwyżki mocy produkcyjnych. Tesla wydaje się uciekać zbyt szybko i na dodatek szykuje kilka kolejnych projektów giga factory - co dalej przyjaciele z Berlina i Brukseli.
  • Igor 2021-07-19 13:00:07
    Czepili się tych silników spalinowych... A przeciez w połączeniu z silnikiem elektrycznym mamy oszczędny i nisko emisyjny napęd hybrydowy. Mam w swoim aurisie takie rozwiązanie i to się sprawdza. Elektryk to by była u mnie tylko męczarnia bo najbliższą ładowarkę mam jakieś 7km od mieszkania... Mam nadzieję, że ktoś sie opamięta w tej unii

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.4.127
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!