Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) przedstawiło uwagi branży elektromobilności do projektu rozporządzenia w sprawie wymagań technicznych dla stacji ładowania samochodów elektrycznych. Niektóre zapisy budzą wątpliwości PSPA. Kwestią podnoszoną przez branżę są m.in. proponowane opłaty za badania UDT. PSPA ocenia, że są za wysokie.
- Wśród uwag PSPA znalazły się propozycje usunięcia niektórych regulacji ze względu na brak ich wymagania w aktualnie obowiązujących normach i przepisach
- PSPA zaproponowało także nowe zapisy, w tym m.in. o tym, że punkty i stacje ładowania mogą być zasilane z osobnych przyłączy, jak również z istniejącego przyłącza stacji paliw czy innych obiektów budowlanych
- Zdaniem PSPA niezbędna jest także zmiana definicji modernizacji i naprawy urządzenia, po której wymagana będzie kolejna kontrola techniczna UDT
- Kwestią podnoszoną przez branżę jest także wysokość opłat za badania UDT; PSPA ocenia, że proponowane opłaty są za wysokie i mogą stanowić barierę rozwoju infrastruktury ładowania