Będziemy wchodzili mocniej w elektromobilność. Tychy również zostaną włączone w tę zmianę technologii. Sieć naszych dostawców się do tego przygotowuje. Problemem jest jednak wielkość przedsiębiorstw - niektóre są zbyt małe, żeby samodzielnie finansować konieczne inwestycje - mówi Roberto Di Stefano, szef e-mobilności w regionie EMEA w FCA (Fiat Chrysler Automobiles) Italy.
- Na razie FCA nie wprowadza w swoim planie przemysłowym żadnych zmian, bo wstrzymanie obecnych działań oznaczałoby opóźnienie względem rozwoju rynku.
- Pod względem rozwoju baterii europejski przemysł motoryzacyjny ma pewne zaległości, bo straciliśmy trochę czasu na tzw. aferę dieslową. Sieć dostawców pozytywnie podchodzi do zmian związanych z elektromobilnością, ale część firm jest zbyt mała, żeby wytrzymać konieczne inwestycje.
- W przyszłym roku pojawi się nowa generacja Fiata 500, dostępna wyłącznie z napędem elektrycznym.