Rafał Czyżewski, prezes GreenWay: prawdopodobnie będziemy zmuszeni podnieść ceny

Rafał Czyżewski, prezes GreenWay: prawdopodobnie będziemy zmuszeni podnieść ceny
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Niewątpliwie wzrost cen energii elektrycznej pogarsza ekonomikę użytkowania aut elektrycznych, ale trzeba pamiętać, że z punktu widzenia właścicieli takiego samochodu najważniejsze jest to, ile będą płacić w miejscu parkowania nocnego. Większość energii na potrzeby ładowania aut elektrycznych, a według naszych analiz jest to nawet 70-80 proc., jest pobierana z gniazdek w garażach przydomowych, co oznacza, że kluczowe są ceny w taryfie G - mówi Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
  • Prezes GreenWay Polska wskazuje, że system kalkulacji taryf dystrybucyjnych jest niedostosowany do specyfiki rynku elektromobilności i stanowi istotną barierę jego rozwoju (wysokie opłaty za moc).
  • GreenWay Polska proponuje, żeby umożliwić operatorom stacji ładowania korzystanie z taryfy G, dedykowanej gospodarstwom domowym, w której nie ma opłat za moc zamówioną.
  • Rafał Czyżewski mówi, że ze względu na wzrost cen prądu jest bardzo prawdopodobne, że w 2019 roku GreenWay Polska będzie zmuszony podnieść ceny ładowania.


Kilka dni temu GreenWay podpisał z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym (EBI) umowę zapewniającą GreenWay 17 mln euro na finansowanie rozwoju sieci stacji ładowania aut elektrycznych. To najważniejszy aspekt tej umowy?

- Dla mnie umowa pomiędzy GreenWay i EBI to przejaw tego, że duże międzynarodowe instytucje finansowe wierzą w sukces takich projektów jak nasz oraz doceniają nasze dotychczasowe dokonania. I to jest najważniejsze.

Czytaj także: Ładowanie samochodów: GreenWay ogłasza nowy plan inwestycyjny

Wiadomo, że EBI udzielił finansowania GreenWay pod gwarancje uzyskane z programu Komisji Europejskiej. To nie zmienia pana oceny?


- To prawda, że do udzielonego nam finansowania zostały użyte gwarancje Komisji Europejskiej, ale to nie zmienia faktu, że EBI zaangażował się w nasz projekt, a więc, jak sądzę, ocenił go pozytywnie. Pokazaliśmy i myślę, że przekonywająco, iż mimo różnych trudności rynek infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych powinien się rozwijać, gdyż elektromobilność ma przyszłość.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: Rafał Czyżewski, prezes GreenWay: prawdopodobnie będziemy zmuszeni podnieść ceny

  • Marek 2018-11-11 10:50:45
    raczej nie ,,prawdopodobnie" tylko na pewno... Niestety. To wszystko wina podwyżek prądu i tego jak wygląda teraz polityka energetyczna w naszym kraju i to nie ważne czy mamy prąd od Pulsar Energia czy innego dostawcy, podwyżki są nieuniknione.
  • MG 2018-11-07 16:48:09
    Utrzymywanie różnych cen zbytu energii w zależności od odbiorcy jest źródłem manipulacji, która skłania do działań przestępczych. To czysty socjalizm!
  • pikok 2018-11-05 18:46:03
    kiedy elektryki od Goveny? już uzbierałem 50 000zł.
  • R 2018-11-05 18:13:09
    Sprzedanie Solarisa zagranicznej firmie, gdy się ogłosiło program elekormobilności też może odrobinę ją spowolnić.
  • pirania 2018-11-05 11:05:01
    dla EIB 17 mln to mały pryszcz, zatem to takie sobie poparcie. Teraz jeśli zasilanie w domu to jasne że taryfa G, zaś przy zakupie energii z sieci to wiadomo że nie taryfa G, tylko będzie to energia w hurcie, czyli tańsza zatem o co chodzi prezesowi GreenWay, że podnosi ceny w swoich ładowarkach to oznacza, że skonczył z dokładaniem do interesu, a pewnie był to warunek EIB. Na ładowarkach interes mogą zrobić koncerny energetyczne, pod warunkiem że elastycznie do sytuacji w energii będą zmieniać ceny w punktach ładowania.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.62.64
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!