PARTNERZY PORTALU

Renault do końca roku wprowadzi na rynek wodorową wersję modelu Kangoo

Wodorowe wersje Renault Kangoo i Renault Master będą oferować nawet trzykrotnie większy zasięg niż modele elektryczne Fot. Shutterstock.com

Francuski koncern motoryzacyjny Renault do końca 2019 r. wprowadzi na rynek wersję małego pojazdu dostawczego Kangoo z napędem wodorowym - podała we wtorek agencja Bloomberga. Rok później producent planuje dodać do oferty również wodorową wersję modelu Master.

Wodorowe wersje Renault Kangoo i Renault Master (duży pojazd dostawczy) będą oferować nawet trzykrotnie większy zasięg niż modele elektryczne z napędem bazującym na bateriach litowo-jonowych. Użytkownicy będą mogli również liczyć na znaczne szybsze tankowanie, które pozwala na uzupełnienie baku do pełna w 5-10 minut - zapewnia producent. Cena wodorowego Kangoo będzie wynosić od 48,3 tys. euro przy zasięgu 370 kilometrów.

Jak zauważył Bloomberg, francuski koncern dołączył do grona innych producentów, m.in. Toyoty i Hyundaia, którzy decydują się na produkcję pojazdów dostawczych z napędem wodorowym, mimo że przemysł wciąż w większym stopniu wspiera technologię litowo-jonową.

Nowe normy emisji spalin sprawiają, że europejscy producenci samochodów wprowadzają na rynek coraz więcej modeli zero- lub niskoemisyjnych. Podczas gdy wielu priorytetowo traktuje pojazdy z napędem bateryjnym, producenci tacy jak niemiecki BMW od lat inwestują w samochody napędzane ogniwami paliwowymi - zauważyła agencja.

Technologia wodorowa pozwala na emitowanie wyłącznie pary wodnej, ale wciąż wiąże się z szeregiem problemów, w tym wysokimi kosztami, skomplikowanym magazynowaniem paliwa i brakiem infrastruktury.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Renault do końca roku wprowadzi na rynek wodorową wersję modelu Kangoo

  • Condor 2019-10-25 09:40:09
    Auta elektryczne z akumulatorami w dużych aglomeracjach wymagałyby gruntownej przebudowy sieci elektroenergetycznych. Pobór mocy na każdego mieszkańca byłby dużo wyższy niż dzisiaj nawet mimo poprawienia efektywności energetycznej budynków. Nie można dostawić słupów energetycznych w centrach miast, trzeba by budować podziemną sieć energetyczną na dużo większe obciążenia. Większość ludzi chce jeździć w dzień a ładować w nocy pod domem, kiedy nie ma generacji z paneli PV. Wodór może korzystać z taniej energii przy nadwyżkach mocy w sieci. Do tego da się go stopniowo wprowadzić w istniejącą strukturę stacji paliw, bez wielkich nakładów. Nawet w przypadku domowych czy gminnych instalacji PV, można go wytwarzać przy stosunkowo niskich stratach metodą hydrolizy w małych lokalnych wytwórniach.
  • OLO 2019-10-24 19:43:16
    Korporacje działają, można mieć panele i swoim prądem ładować auto, jak nie masz swojego prądu to i tak masz do niego powszechny dostęp korporacje naftowe zaczyna straszyć perspektywa że nie będą potrzebne a rządy kombinują że nie będzie jak opodatkować prądu do samochodu wyżej niż do piekarnika wodór wszystkich ich zadowoli, nie zrobisz sobie w domu wodoru, będziesz musiał do nich jechać zatankować i zapłacić akcyzę itd...
  • Realista 2019-10-23 14:07:20
    Wszystko jest kwestią skali. Przecież dla LPG też nie było infrastruktury. Moim zdaniem lepiej i taniej "wejść" w wodór niż w akta elektryczne dla których trzeba wybudować wszystko od podstaw.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.234.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!