Renault, Nissan i Mitsubishi szukają alternatywy dla Google w Chinach

Renault, Nissan i Mitsubishi szukają alternatywy dla Google w Chinach
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP/PSZ
  • Dodano: 19-10-2018 16:15

Francusko-japoński sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi rozważa wykorzystanie w samochodach łączących się z internetem przeznaczonych na rynek chiński usług lokalnych podmiotów. Miałyby one zastąpić niedostępne w tym kraju Google - poinformowała 19 października japońska agencja Kyodo.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Na konferencji prasowej zorganizowanej w siedzibie Nissana w Jokohamie wiceprezes sojuszu ds. pojazdów łączących się z internetem Kal Mos potwierdził, że firmy nie wykorzystają usług Google'a w Chinach. Zapewnił zarazem, że firmy badają obecnie miejscowe warunki i preferencje mieszkańców Państwa Środka w poszukiwaniu odpowiedniej alternatywy, którą mogliby dostarczyć lokalni usługodawcy.

Renault-Nissan-Mitsubishi ma w swoich długoterminowych planach wprowadzenie usług sieciowych w 90 proc. nowych samochodów do 2022 roku. We wrześniu sojusz firm motoryzacyjnych ogłosił, że produkowane przez niego samochody od 2021 roku będą wyposażone w opracowany przez Google system operacyjny Android. Rozwiązania Google'a pozwolą kierowcom korzystać z nawigacji samochodowej oraz asystenta głosowego wykorzystującego technologię sztucznej inteligencji.

Google współpracuje z koncernami motoryzacyjnymi od 2005 roku. Należąca do Volkswagena marka Audi było pierwszą, która zainstalowała w swoich pojazdach aplikację Google Earth. Oprócz sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi na wykorzystanie w samochodach nowej generacji systemu operacyjnego Android zdecydowała się również firma Volvo.

Sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi w 2017 roku sprzedał 10,6 mln pojazdów na 200 rynkach na całym świecie.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Renault, Nissan i Mitsubishi szukają alternatywy dla Google w Chinach

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.173.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!