Francusko-japoński sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi rozważa wykorzystanie w samochodach łączących się z internetem przeznaczonych na rynek chiński usług lokalnych podmiotów. Miałyby one zastąpić niedostępne w tym kraju Google - poinformowała 19 października japońska agencja Kyodo.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Renault-Nissan-Mitsubishi ma w swoich długoterminowych planach wprowadzenie usług sieciowych w 90 proc. nowych samochodów do 2022 roku. We wrześniu sojusz firm motoryzacyjnych ogłosił, że produkowane przez niego samochody od 2021 roku będą wyposażone w opracowany przez Google system operacyjny Android. Rozwiązania Google'a pozwolą kierowcom korzystać z nawigacji samochodowej oraz asystenta głosowego wykorzystującego technologię sztucznej inteligencji.
Google współpracuje z koncernami motoryzacyjnymi od 2005 roku. Należąca do Volkswagena marka Audi było pierwszą, która zainstalowała w swoich pojazdach aplikację Google Earth. Oprócz sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi na wykorzystanie w samochodach nowej generacji systemu operacyjnego Android zdecydowała się również firma Volvo.
Sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi w 2017 roku sprzedał 10,6 mln pojazdów na 200 rynkach na całym świecie.