PARTNERZY PORTALU

Renault widzi coraz więcej możliwości dla sztucznej inteligencji

Renault widzi coraz więcej możliwości dla sztucznej inteligencji
Sztuczna inteligencja ma odpowiadać nie tylko za bezpieczną nawigację, ale również za utrzymanie pojazdu i wymianę części. Fot. Shutterstock

Renault rozwija technologię uczenia maszynowego, której zadaniem będzie informowanie użytkownika pojazdu o jego stanie technicznym, m.in. o kondycji baterii. Zdaniem firmy, to pierwszy krok w stronę przyszłości prawdziwej autonomiczności samochodów.

Francuski koncern motoryzacyjny ogłosił, że rozpoczyna prace nad algorytmami sztucznej inteligencji, która w przyszłości, wbudowana w samochody autonomiczne, będzie informowała ich użytkowników o konieczności wymiany ogniwa zasilającego bądź wizyty w warsztacie mechanika.

"Obecnie zbieramy już dane na temat samochodów elektrycznych i ich funkcjonowania. Jesteśmy jedyną firmą na rynku, która prowadzi regularną bazę danych zawierającą informacje o samochodach podłączonych do sieci" - powiedziała Maggie Mhanna, analityczka danych pracująca dla Renault Digital, podczas zakończonego w Londynie w ubiegłym tygodniu Deep Learning Summit. "Za każdym razem, gdy w samochodzie wymieniana jest jakaś część, dane o tym zdarzeniu trafiają do naszej bazy danych i przechowywane są w specjalnych klastrach, które następnie łączymy po to, by uzyskać pełen obraz eksploatacji samochodów i przewidzieć, kiedy dla przykładu zaistnieje potrzeba wymiany baterii" - dodała.

Według informującego o sprawie serwisu Inverse, implikacje wynikające z tego faktu mogą być fascynujące z punktu widzenia konsumentów, którzy już niedługo mogą - zamiast posiadania własnego samochodu - korzystać z aut wolno przemieszczających się w przestrzeni publicznej. Sztuczna inteligencja byłaby w nich odpowiedzialna nie tylko za bezpieczną nawigację, ale również za utrzymanie pojazdu i wymianę części.

Baza danych Renault zbiera informacje o eksploatacji pojazdu. Zawierają one wszelkiego rodzaju statystyki, takie jak liczba przejechanych kilometrów, punkty graniczne podróży, temperatura baterii podczas jazdy, temperatura na zewnątrz pojazdu, a także zużycie mocy w zależności od rodzaju otoczenia, w jakim się on porusza. Następnie analitycy danych w firmie łączą poszczególne dane, by wyciągnąć średnią i na jej podstawie określić zużycie poszczególnych części w samochodach.

Obecnie analitycy pracują na danych z około 100 tys. samochodów.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Renault widzi coraz więcej możliwości dla sztucznej inteligencji

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.85.115
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!