Brytyjska marka motoryzacyjna Rolls-Royce poinformowała, że w 2019 roku zanotowała wzrost sprzedaży o 25 proc. Na dobry wynik miała wpływ duża popularność pierwszego SUV-a firmy, modelu Cullinan, który trafił na rynek w 2018 roku.
Mająca 116 lat firma sprzedała w 2019 roku 5152 egzemplarzy. W 2018 roku było to 4107 samochodów.
"Światowe zapotrzebowanie na SUV-a Cullinan napędziło dobre wyniki, które powinny się utrzymać w 2020 roku" - podkreślił dyrektor generalny firmy Torsten Mueller-Oetvoes. W maju szef Rolls-Royce'a ocenił, że producent jest na dobrej drodze to pobicia rekordu sprzedaży właśnie dzięki Cullinanowi.
Samochody firmy najlepiej sprzedawały się w Ameryce Północnej (około jednej trzeciej całkowitej liczby dostaw). Kolejnymi głównymi rynkami były Chiny i Europa.
Sukces należącej do BMW marki jest o tyle istotny, że osiągnięto go w czasie pogłębiającego się kryzysu branży motoryzacyjnej.