PARTNERZY PORTALU

Rosja szansą dla GM

  • Autor: Automotive News, wnp.pl (AG)
  • Dodano: 05-11-2008 20:34

General Motors liczy, że Rosja zostanie w przyszłym roku największym europejskim rynkiem zbytu samochodów.

GM niemalże podwoi wielkość swojej produkcji samochodów w Rosji po otwarciu swojej nowej fabryki pod St.Petersburgiem (za 300 mln USD) co nastąpiło w miniony piątek. Zakład powięszy o 70 tys. swoje obecne "rosyjskie" możliwości szacowane na 100 tys. szt. aut wytwarzanych w spółkach joint venture i firmach partnerskich na terenie całego kraju.

Na początek nowy zakład produkować będzie siostrzane modele SUV: Opel Antara i Chevrolet Captiva. Chevrolet Cruze, samochód klasy niższej średniej pojawi się na linii pod koniec przyszłego roku. Przyjdzie też pora na nową generację Opla Astra.

- Jesteśmy w pełni zaangażowani w naszą rosyjską strategię wzrostu, mówi Carl-Peter Forster, szef General Motors Europe, dodając: - Rosja jest w stanie zostać europejskim rynkiem numer jeden dla GM nawet w przyszłym roku. Jesteśmy tam liderem wśród nierosyjskich producentów i chcemy tą pozycję utrzymać.

GM podaje, że w okresie I-IX br. jego sprzedaż w Rosji wzrosła o 44% osiągając rekordowy poziom i 256 765 jednostek.

Na szczególne uznanie zasługuje pozycja Chevroleta, który zyskał pozycję najlepiej sprzedającej się marki nierosyjskiej (+33,5%, 175 800 szt.). W tym samy czasie również Opel odnotował znaczny przyrost sprzedaży (+73%) o ponad 78 000 szt.

Nowa fabryka zlokalizowana jest w Szuszary na peryferiach St. Petersburga i zatrudnia 1 700 osób.

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rosja szansą dla GM

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.85.115
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!