Rusza budowa wielkiej fabryki baterii Li-ion w Japonii

Rusza budowa wielkiej fabryki baterii Li-ion w Japonii
Adobe Stock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: MMC, wnp.pl (AG)
  • Dodano: 19-04-2010 16:08

Firma Lithium Energy Japan (LEJ) podjęła decyzję o rozpoczęciu budowy nowej fabryki w Ritto w japońskiej prefekturze Shiga. Produkcja w nowej fabryce rozpocznie się na początku 2012 r. W nowym obiekcie będzie powstawało 4,4 mln ogniw rocznie, co wystarczy do zasilenia 50 000 elektrycznych pojazdów i-MiEV nowej generacji produkowanych przez Mitsubishi Motors Corporation. Inwestycja w fabrykę i wyposażenie pochłonie 37,5 mld jenów.

Zapraszamy do Katowic na Międzynarodowe Targi Obrabiarek, Narzędzi i Technologii Obróbki TOOLEX. Targi pod patronatem WNP.PL odbędą się 4-6 października 2022 r. - w ich ramach zapraszamy na ciekawą konferencję Nowy Przemysł 4.0. Rejestracja trwa!

Firma LEJ rozpoczęła masową produkcję na pierwszej linii produkcyjnej w fabryce Kusatsu w czerwcu zeszłego roku i od tego czasu pracuje przy wykorzystaniu pełnej zdolności produkcyjnej, wytwarzając 200 000 ogniw rocznie (wystarczających do zasilenia 2 300 pojazdów elektrycznych). Druga linia rozpocznie pracę w czerwcu br., umożliwiając firmie LEJ eksport kolejnych 400 000 ogniw (do zasilenia 4 500 pojazdów elektrycznych), co w sumie pozwoli na roczną produkcję 600 000 ogniw (do 6 800 pojazdów). Ponadto, firma inwestuje w linię produkcyjną w swoim zakładzie w Kioto, a począwszy od grudnia 2010 będzie produkowała 1 milion ogniw rocznie (do 11 000 aut). Koncern Lithium Energy Japan z powodzeniem opracował technologie produkcji ogniw litowo-jonowych o dużej pojemności na specjalnie zaprojektowanej linii przeznaczonej do produkcji masowej, a obecnie przygotowuje się do podjęcia zakrojonych na szeroką skalę działań, które pozwolą spełnić zapotrzebowanie na ponad 10 000 źródeł napędu dla pojazdów elektrycznych rocznie.

W drugiej połowie roku podatkowego 2012, kiedy ruszą prace w fabryce Ritto, firma LEJ będzie zdolna do produkcji 6 mln ogniw (do zasilenia 67 800 pojazdów elektrycznych) w trzech oddziałach produkcyjnych w Kusatsu, Kioto i Ritto. W przyszłości koncern planuje rozwinięcie działalności w Japonii w celu spełnienia rocznego zapotrzebowania na 100 000 źródeł napędu dla pojazdów elektrycznych.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rusza budowa wielkiej fabryki baterii Li-ion w Japonii

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.98.39
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!