PARTNERZY PORTALU

Ruszyła nowa edycja systemu CEPiK. Nie bez problemów

Ruszyła nowa edycja systemu CEPiK. Nie bez problemów
Fot. Shuttersrtock

Nowa edycja systemu CEPiK, która ruszyła w poniedziałek, działa. Spływają już m.in. pierwsze badania techniczne - poinformował rzecznik prasowy Ministerstwa Cyfryzacji Karol Manys. Dodał, że przy takiej skali wdrażania systemu, mogą się zdarzać "pewne problemy techniczne".

  • Wprowadzony dziś system CEPIK 2.0, umożliwia ściągnięcie danych o pojeździe i zarejestrowanie nowego auta.
  • Jak donoszą media, system okazał się wadliwy i liczne stacje diagnostyczne na terenie kraju nie mogą się z nim połączyć.
  • Resort cyfryzacji tłumaczy, że przy tej skali systemu zawsze po wdrożeniu następuje okres tzw. stabilizacji, w którym "wyłapywane są ewentualne problemy".

- Ale nie powinno nigdzie być takiej sytuacji, że obywatele nie są w ogóle obsługiwani i odchodzą z kwitkiem. Bo nawet jeżeli zdarzają się jakieś problemy techniczne - co przy tej skali systemu jest w pierwszym etapie zupełnie normalne - obsługa ludzi w urzędach może się odbywać w trybie off-line'owym. Współpracujemy ze starostwami, by na bieżąco eliminować wszelkie utrudnienia - podkreślił Manys.

Jak zaznaczył, system Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) działa, rejestrowane są już pierwsze dokumenty, które "za jego pośrednictwem spływają", m.in. pierwsze dane ze starostw czy stacji kontroli pojazdów. "Natomiast przy tej skali systemu zawsze po wdrożeniu następuje okres tzw. stabilizacji, w którym "wyłapywane są ewentualne problemy".

- Żeby je rozwiązywać błyskawicznie i możliwie jak najszybciej w Ministerstwie Cyfryzacji w Centralnym Ośrodku Informatyki (COI) działa przez 24 godziny na dobę w pierwszym okresie stabilizacyjnym, czyli do stycznia 2018 r. specjalny sztab, który się rozwiązywaniem tych wszystkich utrudnień zajmuje - wyjaśnił Manys.

Jak zaznaczył, tam, gdzie zdarzają się problemy, urzędy są w kontakcie z COI i Ministerstwem Cyfryzacji. - Nasi partnerzy o tym wiedzą, bo zostali o tym wcześniej poinformowali. Ta współpraca przebiega bardzo dobrze - powiedział rzecznik MC.

Według stanu na poniedziałek na godzinę 12.30 w systemie zarejestrowano: 9859 dowodów rejestracyjnych, 3672 pozwolenia czasowe, 2 pozwolenia czasowe wielokrotnego użytku, 10412 pozytywnych badań technicznych, 142 badania negatywne.

Resort cyfryzacji przypomniał, że "proces awaryjnej obsługi został opisany przez Ministra Infrastruktury w rozporządzeniu w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach: "W przypadku braku dostępu do ewidencji pojazdów w dniu wydania pozwolenia czasowego organ rejestrujący zamieszcza dane i informacje w tym pozwoleniu na podstawie załączonych dokumentów oraz danych i informacji z bazy danych".

Nowe przepisy są efektem działań naprawczych podjętych wobec systemu CEPiK, których jednym z elementów jest etapowe uruchomienie jego zmodernizowanej wersji.

W nowych regulacjach założono między innymi, że za badanie techniczne dopuszczające pojazd do ruchu trzeba będzie zapłacić przed jego przeprowadzeniem.

Przewidziano jednak wyjątek od tych przepisów, wprowadzając regulację, która umożliwi wniesienie opłaty za badanie techniczne i opłaty ewidencyjnej po przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu - w przypadku rozliczenia tej usługi na podstawie faktury VAT z odroczonym terminem płatności. Rozwiązanie to ma ułatwić działalność przedsiębiorcom, np. zarządzającym flotą samochodową.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ruszyła nowa edycja systemu CEPiK. Nie bez problemów

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.255.5
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!