Najnowsze VW Polo, T-Roc i Arteon otrzymały tytuł najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie (EuroNCAP). VW zapewnia, że upowszechnia technologie bezpieczeństwa, wprowadzając je również w najmniejszych modelach i inwestuje w pojazdy elektryczne i autonomiczne.
- Pierwszy elektryczny samochód nowej generacji niemieckiej marki Volkswagen ID. będzie miał swoją światową premierę w drugiej połowie tego roku.
- Jak zapowiada koncern, będzie on kosztował tyle, ile Golf z sinikiem Diesla.
- Docelowo wszystkie modele z rodziny ID. mają być samochodami autonomicznymi.
W 2018 r. Volkswagen po raz trzeci z rzędu zdobył tytuł najbardziej innowacyjnej marki masowej przyznawany przez Center of Automotive Management we współpracy z firmą doradczą PwC. Niemiecka marka jest liderem w kategorii "Jazda autonomiczna i bezpieczeństwo".
"Volkswagen pracuje nad doskonaleniem samochodów, ale przede wszystkim upowszechnia najnowsze technologie. Chcemy, aby były one dostępne nie tylko w najdroższych samochodach" - powiedział dyrektor marki Volkswagen Łukasz Zadworny.
Jako przykład wskazał model Polo seryjnie wyposażony m.in. w systemy monitorujące przestrzeń przed samochodem, by w razie konieczności samodzielnie zainicjować hamowanie.
W samochodach VW stosowane jest również rozwiązanie Emergency Assist, które ma zapobiegać wypadkom w razie utraty kontroli nad pojazdem, np. z powodu zasłabnięcia kierowcy.
"Pojazd sam włączy światła awaryjne i w bezpieczny sposób się zatrzyma. W najnowszej wersji, jeśli do takiej sytuacji dojdzie na autostradzie, system automatycznie sprowadzi samochód na prawy pas" - zapewnił Zadworny.
Najszerszą gamę systemów wspomagających oraz poprawiających dynamikę, komfort i bezpieczeństwo jazdy w ofercie VW ma zapewniać nowy Touareg - największy SUV marki. Wyposażono go m.in. w system NightVision, który wykrywa osoby i zwierzęta w ciemności za pomocą kamery termowizyjnej.
"Samochód automatycznie doświetli dodatkową wiązką światła postać w mroku i ostrzeże o niej kierowcę" - wyjaśnił Zadworny.
SUV-a wyposażono także w asystenta jazdy w korku kolejnej generacji, który dodatkowo potrafi poruszać się częściowo automatycznie w miejscach robót drogowych i respektuje nadrzędność żółtych linii nad białymi.
Pojazd zyskał również reflektory IQ.Light (interaktywne matrycowe reflektory LED, sterowane kamerą) i wyświetlacz typu Head-Up z informacjami, które pokazują się bezpośrednio na przedniej szybie.
"W nowym Touaregu dobrze znaną już funkcję ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu rozwinęliśmy o ostrzeganie o ruchu poprzecznym z przodu, ułatwiając np. wyjazd z posesji czy włączenie się do ruchu z drogi podporządkowanej, kiedy widoczność jest ograniczona" - zauważył dyrektor marki.
W 2019 r. nowe modele marek należących do koncernu Volkswagen będą wyposażane w technologię WLAN, służącą do komunikacji pomiędzy samochodami oraz pomiędzy samochodami a otoczeniem.
Wymiana danych ważnych dla ruchu drogowego będzie następowała w ciągu kilku milisekund i w odległości około 500 m między samochodami oraz między pojazdem i elementami infrastruktury drogowej.
Łukasz Zadworny zaznaczył, że wprowadzenie rozwiązania do wyposażenia seryjnego aut sprzedawanych w dużej liczbie egzemplarzy znacznie poprawi bezpieczeństwo na drogach Europy i przyczyni się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla.
"Ten trend jest nieustannie rozwijany, auta które dziś sprzedajemy, przejmują kontrolę nad prowadzeniem tylko w sytuacjach awaryjnych, ale w przyszłości będą potrafiły poruszać się w pełni autonomicznie. Do 2023 r. Grupa Volkswagen wyda blisko 44 mld euro na e-mobilność, autonomiczną jazdę, nowe usługi mobilne oraz cyfryzację w samochodach i zakładach" - podkreślił Zadworny.
Pierwszy elektryczny samochód nowej generacji niemieckiej marki Volkswagen ID. będzie miał swoją światową premierę w drugiej połowie tego roku. Jak zapowiada koncern, będzie on kosztował tyle, ile Golf z sinikiem Diesla.
"ID. będzie dysponował zasięgiem nawet do 550 km (wg WLTP), baterie będzie można naładować do 80 proc. w nieco ponad pół godziny, a koszty eksploatacji będą nawet czterokrotnie niższe w porównaniu z samochodem spalinowym. Planujemy, że w 2025 roku ten model stanie się pierwszym w pełni autonomicznym samochodem marki Volkswagen" - zaznaczył Zadworny.
Docelowo wszystkie modele z rodziny ID. mają być samochodami autonomicznymi.