PARTNERZY PORTALU

Samochody elektryczne zagrożeniem dla zatrudnienia

Samochody elektryczne zagrożeniem dla zatrudnienia
W samym segmencie produkcji silników i skrzyń biegów pracę stracić może ok. 88 tys. osób. Fot. PTWP (Andrzej Wawok)
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP/rs
  • Dodano: 13-01-2020 10:04

Przejście na samochody elektryczne może do 2030 roku kosztować niemiecki przemysł 410 tys. miejsc pracy - ostrzega w poniedziałek dziennik "Handelsblatt", powołując się na doradców rządowych. W samym segmencie produkcji silników i skrzyń biegów pracę stracić może ok. 88 tys. osób.

Dziennik powołuje się na raport doradców z Krajowej Platformy dla Mobilności Przyszłości (NPM).

Przypomina, że napędy dla samochodów elektrycznych wymagają mniej prac serwisowych niż w przypadku silników spalinowych. Są też prostsze w konstrukcji. To przekłada się na zatrudnienie w przemyśle. Dodatkowo produkcja pojazdów na baterie będzie bardziej zautomatyzowana - uważa prezes NPM Henning Kagermann.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Samochody elektryczne zagrożeniem dla zatrudnienia

  • Jack 2020-01-14 02:12:19
    Polska sie nie ma co martwić bo bedzie miała swoje autko elektryczne bo są proste jak cep - dlatego potrzeba mało części. Akumulatory się rozwijają i te za kilka lat beda trwalsze i pojemniejsze, wystarczy poszukać o Naukowcach z Uniwersytetu Johnsa Hopkinsa w usprawnieniach technologii litowo-jonowych oraz nowatorskie litowo-siarkowe na których auto w testach przejechało 1 000 km . Oczywiscie bedą zamienniki baterii potem ich zabezpieczenie to bedzie drugi komputer, potem hackowanie tych zabezpieczen a na koncu auto nie ruszy bez neta jak "ktoś nam wyłączy". Jednak spelnieniem moich marzen będą mikro reaktory jądrowe na samochodach, ładujesz raz i jedziesz 25 lat bez przerwy... Co do Niemców nie ma się co bać - boją się konkurencji w motoryzacji na której sporo zarabiają. To samo Arabowie wiedzą że ich bogactwo sie niedlugo skonczy i musza nachapac ile mozna a tu sankcje, wojny...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.251.94
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!