Samochody służbowe na celowniku. Chcą wymusić elektryfikację

Samochody służbowe na celowniku. Chcą wymusić elektryfikację
Samochody elektryczne to zaledwie 3 proc. flot największych firm takich jak Allianz, Dell, IBM, Philip Morris czy Philips Fot. Shutterstock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Myszor
    Piotr Myszor
  • Dodano: 05-10-2020 06:01

Samochody firmowe pokonują większe odległości, a więc emitują do środowiska więcej niż auta prywatne. Firmy przy tym otrzymują zwrot VAT i wliczają w koszty amortyzację pojazdów. Odpowiednie uwarunkowanie tych zwrotów mogłoby stać się kolejnym elementem nacisku na elektryfikację firmowych flot.

  • Według organizacji pozarządowej Transport & Environment (T&E) elektryfikacja segmentu samochodów służbowych to dla rządów „nisko wiszący owoc”, dzięki któremu mogłyby one poczynić szybsze postępy w realizacji ich krajowych celów klimatycznych.
  • Rządy oraz Unia Europejska powinny jak najszybciej sprawić, by wszystkie nowe samochody służbowe były elektryczne najpóźniej w 2025 roku – powiedział Saul Lopez, manager ds. Elektromobilności w T&E.
  • Samochody firmowe stanowią w Europie większość – średnio to 60 proc. samochodów, ale w wypadku niektórych krajów, w tym Niemiec i Polski stanowią one nawet 70 proc. nowych aut.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (13)

Do artykułu: Samochody służbowe na celowniku. Chcą wymusić elektryfikację

  • Sg76 2020-10-23 01:08:12
    Słów jakiegoś debila nie ma co komentować.
  • alfred 2020-10-12 00:49:56
    kolejne kretyństwo, za które zapłacimy wszyscy. prąd z węgla, auta o realnym zasięgu maks. 200 km (przy sprzyjających warunkach), a cena kilkadziesiąt procent wyższa, jak autobusów. Miasta kupują jak najęte, choć mogłyby brać gazowe, które są o wiele tańsze i nie potrzebują prądu z węgla. ale wyższy przetarg, to więcej do kieszeni zamawiającego. zwykle biorą 10 procent od wartości... a płacą podatnicy, czyli my wszyscy. a chorzy w karetkach pod szpitalami umierają
  • Rozbawiony 2020-10-05 22:34:21
    Tak, już to widzę jak dostaję służbowego elektryka podczas gdy trasa od zakładu do zakładu dla mnie to nawet 600 km. Jak nie politycy, to zakamuflowani socjaliści na uniwersytetach, jak za starych "dobrych" czasów, dzielnie próbują walczyć z sztucznie wykreowanymi wrogami. Te żałosne pseudomądrości nie nadają się do kulturalnego komentarza. Ci ludzie powinni dostać zakaz publicznego wypowiadania się.
  • gliwice2009 2020-10-05 14:40:24
    W artykule pominięto następujący aspekt: samochody służbowe są w większości EURO 6 bo są nowe, a samochody prywatne ze średnim wiekiem 12 lat - EUR 3, EUR 2 ?? To co ma wiekszą emisję ?
  • komiwojażer 2020-10-05 14:13:27
    Przeciętny elektryk w warunkach miejskich (z klimą, światłami do jazdy dziennej, nawigacją, radiem itd.) przejeżdża max 120-150 km. Potem minimum 16 godzin ładowania. Jako komiwojażer potrzebuję codziennie 200-250 km dziennie, inaczej nie zarobię na chleb. Pracuję od 6 do 20. Na ładowanie mam max 10 godzin (o ile się doturlam do stacji ładowania). Czy ekologiczni (...) potrafią elektrycznie rozwiązać problem mojej logistyki (odrzucam z góry pomysł kumoruskiego, żeby wziąć kredyt i zmienić zawód)?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.244.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!