Seat i Shakira podpisali umowę o współpracy, w ramach której producent samochodów będzie głównym sponsorem najbliższego europejskiego tournee międzynarodowej gwiazdy muzyki pop.
Kolejnym aspektem współpracy Seata i Shakiry jest wspieranie powszechnej edukacji. Hiszpańska marka nawiąże ścisłą współpracę z Fundacją Bosych Stóp, którą Shakira założyła w wieku zaledwie 18 lat, chcąc wspierać dzieci żyjące w skrajnym ubóstwie i pomóc im w zapewnieniu im edukacji.
To nie pierwszy raz, kiedy Seat i Shakira łączą siły w dobrej sprawie. W 2007 r. producent samochodów sponsorował europejskie tournee piosenkarki promujące album wokalistki pod tym samym tytułem. Wtedy koncerty odbyły się w Oslo, Pradze, Londynie, Paryżu, Sztokholmie i Berlinie oraz w innych miastach. Seat kierował także kampanią charytatywną, dzięki której udało się zebrać ponad 100 000 euro dla Fundacji Pies Descalzos. Shakira umieściła wówczas swój autograf na specjalnym egzemplarzu modelu Seat Leon przemianowanym na Leona Pies Descalzos. Na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym samochód został przekazany zwycięzcy loterii zorganizowanej dla osób, które wpłaciły 1 euro na fundację Shakiry.