PARTNERZY PORTALU

Serbia żegna Yugo

Serbia żegna Yugo

Ostatni egzemplarz ikony serbskiej motoryzacji - Yugo - zjechał z taśmy fabryki Zastava w Kragujevacu. Zaczeła się epoka serbskiego Fiata, który swego czasu zapowiadał zbudowanie w tym miejscu "drugich Tychów".

Historia Yugo sięga roku 1978 i od rozpoczęcia masowej produkcji w 1980 r. blisko 800 tys. egzemplarzy tego pojazdu zjechała taśmy fabryki Zastava. 142 tys. trafiło do USA.

Socjalistyczna Jugosławia wybudowała fabrykę w Kragujevacu w 1953 r. aby zaspokoić potrzeby rodzimego rynku.

Schyłek Zastavy rozpoczął się w 1991 r. wraz z wojną domową w byłej Jugosławii. Firma obecnie zatrudnia ok. 4 tys. osób a w ub. roku wyprodukowała 11 tys.pojazdów o wiele mniej niż w szczytowym okresie działalności w 1989 r. (220 tys.aut).

Nowa fabryka Fiata powstała w miejscu Zastavy planuje produkcję 200 tys. samochodów do roku 2010. Niewykluczone, że "stara" linia montażowa Zastavy zostanie sprzedanado Rosji lub któregoś z krajów afrykańskich.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Serbia żegna Yugo

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.210.21.70
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!