Silniki na wodór. Obiecujące zapowiedzi niemieckiego potentata

Silniki na wodór. Obiecujące zapowiedzi niemieckiego potentata
Silnik spalinowy i ogniwa paliwowe - MAN pracuje nad dwoma ścieżkami wykorzystania wodoru. Fot. materiały prasowe
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Myszor
    Piotr Myszor
  • Dodano: 22-10-2020 15:15

MAN zapowiedział rozpoczęcie w 2023 roku testów nowego silnika, w którym wodór byłby spalany tak, jak obecnie LPG czy CNG. Przewaga wodoru nad innymi gazami polega na tym, że z rur wydechowych pojazdów wylatuje para wodna - zamiast pyłów i tlenków węgla, siarki czy azotu.

  • Spalanie wodoru powoduje powstawanie pary wodnej zamiast spalin.
  • Ciężarówki wykorzystujące wodór będą mogły korzystać z tych samych stacji tankowania, co auta z ogniwami paliwowymi.
  • Testy drogowe mają się rozpocząć za 3-4 lata.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (15)

Do artykułu: Silniki na wodór. Obiecujące zapowiedzi niemieckiego potentata

  • Binio 2020-10-25 10:16:37
    Bzdura, ale modna. W wytworzenie wodoru trzeba włożyć znacznie więcej energii niż się jej uzyskuje przy spalaniu. Magazynowanie wodoru jest ekonomiczną katastrofą, bo przypomina nabieranie wody sitem. Używanie wodoru niesie z sobą wielki potencjał katastrof i tragedii. Spalanie wodoru też wnosi wielki "ślad węglowy", tyle że w fazie jego wytwarzania, magazynowania i transportu...
  • Zbyszek 2020-10-23 22:04:00
    Z tego co kiedyś czytałem toyota już dawno testowała wodorowe ciężarówki, więc nie jest to nic nowego. Ale dobrze, że kolejni producenci idą w stronę wodoru
  • STE 2020-10-23 21:43:46
    Sprawność silnika to jedno a o, ile tej energii jest realnie przenoszone na koła to inna sprawa. Ni podważając podanych wcześniej danych w przypadku silnika elektrycznego 70% energii z akumulatora jest przenoszona na koła, w przypadku silnika spalinowego 10% a ogniwa paliwowego 20% (energii chemicznej) . To jest duży problem bo teraz przemysł i usługi chcą przechodzić na neutralność węglową a to oznacza, że energii z OZE może po prostu być mało. Pytanie wtedy, czy stać nas na jej marnowanie w niesprawnych układach napędowych. Nie chodzi tylko o wodór ale też o syntetyczny diesel robiony z z OZE....
  • Zbys 2020-10-23 09:14:42
    Wodór można uzyskać z wody genidz you tubę eratora zamontowanego w aucie
  • Inżynier 2020-10-23 08:29:41
    Paranoja..jaka nowość!!! BMW już ok. 10 lat temu miała kilka modeli 5 zasilanych wodorem, pamiętam artykuły o tym. Problemem wtedy było magazynowanie wodoru, jego sposób uzyskiwania i brak stacji tankowania. Silniki spalinowe przeszły niewielkie modyfikacje i samochody jeździły. Co za problem wrócić do tematu? Teraz jest zupełnie inna sytuacja na rynku wodorowym, a nie pchanie się w kretyńską pseudo zieloną elektryfikację.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.197.108.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!