PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Śmierć diesla? BMW inaczej widzi przyszłość motoryzacji

Autor: PAP/AH
27-06-2019 11:46
Śmierć diesla? BMW inaczej widzi przyszłość motoryzacji

Zdaniem dyrektora ds. technicznych BMW diesle przetrwają co najmniej 20 lat, a silniki spalinowe 30.

fot. Shutterstock

Mimo znacznych nakładów na elektryfikację BMW nadal będzie stawiać na silniki spalinowe - zapowiedział dyrektor ds. technicznych niemieckiego koncernu motoryzacyjnego Klaus Froelich. Jego zdaniem diesle przetrwają co najmniej 20 lat, a silniki spalinowe 30.

  • BMW oczekuje, że sprzedaż silników elektrycznych i hybrydowych do 2021 r. podwoi się w porównaniu z 2019 r.
  • Jednak zdaniem Klausa Froelicha, przestawienie się na elektryfikację jest przereklamowane.
  • Dostrzegamy regiony, w których nie ma odpowiedniej infrastruktury ładowania takie jak Rosja, Bliski Wschód i niektóre obszary Chin, w których przez najbliższe 10-15 lat dominować będą silniki spalinowe - mówił w kuluarach konferencji NextGen w Monachium.
Zdaniem niemieckiej firmy zdecydowana większość Chin z dużymi miastami takimi jak Pekin czy Szanghaj będzie w ciągu 10 lat zdominowana przez samochody elektryczne na baterie. W tym samym czasie w Europie na popularności zyskiwać będą hybrydy plug-in. Zdaniem Froelicha w przypadku Stanów Zjednoczonych auta elektryczne będą sprzedawane głównie na zachodnim i wschodnim wybrzeżu USA, jednak w skali kraju nie zyskają pozycji dominującej. Zdaniem menadżera BMW może oferować w Stanach Zjednoczonych mocniejsze wersje hybryd plug-in w ramach sportowych modeli M.

- Przestawienie się na elektryfikację jest przereklamowane. (...) Samochody elektryczne na baterie są drogie ze względu na metale ziem rzadkich wykorzystane w ogniwach. Taka sytuacja będzie trwać i może się nawet pogorszyć wraz ze wzrostem zapotrzebowania na te surowce - podkreślił Froelich cytowany przez serwis Automotive News. Mimo tego przedstawiciel koncernu zapowiedział, że wprowadzone zostaną drastyczne zmiany w ofercie firmy.

Koncern zrezygnuje np. z jednostki Diesla 1,5 l. Decyzję podjęto w związku z wysokimi kosztami, jakie powoduje zaostrzenie norm emisji spalin w Europie. Producent będzie za to nadal pracować na cztero- i sześciocylindrowymi jednostkami wysokoprężnymi, które nie będą mieć więcej niż trzy turbosprężarki.

Froelich zapowiedział też, że firma wycofa z oferty silnik benzynowy V12.

- Każdego roku inwestowaliśmy w modernizację V12, aby spełniał nowe wymogi emisyjne, szczególnie w Chinach. (...) Jednak jeśli ta jednostka znajduje ok. 5 tys. klientów na świecie, z uwzględnieniem marki Rolls-Royce, cena unowocześniania wynosi wtedy kilka tysięcy euro za egzemplarz - tłumaczył. Dodał, że firma szacuje obecnie opłacalność utrzymania oferty na silniki benzynowe V8.

- Sześciocylindrowe jednostki w ramach układu hybrydowego plug-in zapewniają 680 KM mocy i wystarczający moment obrotowy aby zniszczyć skrzynię biegów - zwracał uwagę Froelich.

Do 2023 roku BMW wprowadzi na rynek 25 modeli z napędem w pełni elektrycznym i hybrydowym. Spośród 25 zapowiedzianych przez BMW modeli ponad połowa ma zostać wyposażona w całkowicie elektryczny napęd. Po premierze iX3 w 2020 r. na rynku pojawią się również iNext oraz i4, oba w 2021 r. W tym roku na rynek wprowadzony zostanie w pełni elektryczny model należącej do koncernu BMW brytyjskiej marki (Mini Electric).

BMW oczekuje, że sprzedaż silników elektrycznych i hybrydowych do 2021 r. podwoi się w porównaniu z 2019 r.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (19)

  • Olek 2019-06-27 14:12:42
    Hybryda to jedno wielkie gówno....nie ma jak silnik spalinowy.
  • Marcin 2019-06-27 15:33:38
    Hybryda, owszem, ale tylko z dieslem.
    • Zimorodek 2019-06-27 22:17:40
      Mam Kia Sportage 2018 mini hybryda +diesel super efekt w jeździe i euro 6, komfort polecam
  • Demeter 2019-06-27 18:39:30
    Hybrydy są najlepsze. Stanie w korku z włączonym silnikiem to absurd
    • Rufus 2019-06-27 19:56:33
      I policz ile idzie na produkcje pradu, oraz jakie zanieczyszczenia maja barwrie z hybryd
      • Olx 2019-06-27 21:03:01
        Na produkcję prądu? W hybrydzie?
      • Aaa 2019-06-27 22:08:18
        Do hybrydy nie w hybrydzie Na powietrze przecież nie jeździ
  • Ziomek 2019-06-27 19:48:34
    Elektryki to dno
    • Tymek 2019-06-28 09:41:40
      Tak? To porównaj sobie osiągi byle jakiej Tesli z samochodami z silnikami spalinowymi. Tesla zawsze ma lepsze. Nawet od niektórych Lambo
      • Mich 2019-06-28 18:28:14
        Nie każdego stać na tesle szanujmy się
      • Mich 2019-06-28 18:29:20
        Nie każdego stać na tesle
  • Wojtek 2019-06-27 21:29:54
    Stop hybrid go TDI. Tyle juz dziesiecioleci jezdzimy autami z sulnikami spalinowymi i jest ok.to jrst wszystko nakrecanie tematu i sciema z ta elektryka.czemu nie mowia o tym ile kosztuje utylizacja baterii z aut elektycznych. Po co zmieniac cos co jest dobre, mozna to zrobic czystszym i tyle.
    • Ktos 2019-06-28 05:09:34
      Najlepiej to jeździć konno. Przez 4000 lat ludzie jeździli konno a teraz jakieś silniki benzynowe i na olej wymyślili, po co to komu?
      • archeolog 2019-06-28 11:37:56
        A na piechotę to człowiek jeszcze dłużej chodził.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.113.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

25 787 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

102 532 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 218 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.