Spaliny z silnika Diesla zwiększają ryzyko zapalenia płuc i opon mózgowych

Spaliny z silnika Diesla zwiększają ryzyko zapalenia płuc i opon mózgowych
Kolejne badania obrazują szkodliwość spalin silników wysokoprężnych. Fot. Karolis Kavolelis / Shutterstock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP/PM
  • Dodano: 25-01-2020 12:33

Naukowcy z uniwersytetu w Liverpoolu znaleźli kolejne zależności zdrowotne, które wspierają plany rezygnacji z silników Diesla. Z ich badań można wysnuć wniosek, że jest typ bakterii, który przez kontakt ze spalinami, zaczyna być bardzo groźny. Mimo że zazwyczaj bez większych problemów funkcjonuje w organizmie, w ustach

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Z badań wynika, że najgroźniejsze są spaliny emitowane przez silnik Diesla. Sprawiają one bowiem, że żyjące w nosie i gardle bakterie, niszczą lub uszkadzają komórki odpornościowe walczące z zarazkami. W efekcie znacznie łatwiej i szybciej rozwija się zapalenie płuc lub opon mózgowych.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (6)

Do artykułu: Spaliny z silnika Diesla zwiększają ryzyko zapalenia płuc i opon mózgowych

  • marcin 2020-01-28 12:24:30
    Warto dodać dla jasności.. ze starych diesli. Te nowe jak moje korando spełniają normy emisji spalin, a w tych starych ludzie na potęgę wycinają dpf
  • Krzysztof 2020-01-27 10:34:26
    Osobiście staram się nie trzymać nosa przy rurze wydechowej i dlatego jestem zdrowy
  • Zib 2020-01-25 18:21:10
    Zabojcze są tlenki azotu z diesla bo są bazą dla smogu...ale mało kto chce stosować magnesy neodymowe na filtrze powietrza i wtrysku paliwa co porządkuje aniony i kationy w trakcie spalania i silnie redukuje między innymi tlenki azotu. Zostało to udowodnione w badaniach empirycznych! Sadze są dziś redukowane przez filtry DPF a ich wycinanie winno być karane dużymi mandatami!
  • gupek wioskowy 2020-01-25 16:54:44
    Kolejny "naukowy" wywód żeby udowodnic postawioną z góry tezę. Gdyby te badania były prawdziwe, to setki tysięcy kierowców TIRów, którzy ze spalinami diesla mają kontakt po 12 godzin dziennie, padaliby jak muchy. Kto finansuje te durnoty???!!!
    • Emilka z Kasta Watch 2020-01-28 21:28:53
      Janusze i Seby w całej Wolsce oburzają się na lewacką propagandę ekologiczną gdyż jest wymierzona w ich ukochane wieśwagony!
  • ww 2020-01-25 15:00:35
    wystarczy prosty eksperyment,ile czasu dłużej wytrzymasz w zamkniętym garażu z włączonym silnikiem diesla a ile z silnikiem benzynowym a mimo to co wszyscy wiedzą od dawna a dopiero tylko teraz nieśmiało zabierają głos że to diesle są najwięcej trujące a mimo to nie krzyczy się na cały świat !!! wstrzymać produkcję samochodów z silnikami diesla bo ci co teraz krzyczą o węglu najwięcej by stracili na wycofaniu produkcji silników diesla np niemcy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.92.240
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!