PARTNERZY PORTALU

Sprzedaż aut online, jak butów czy pralek... Bliżej, ale wciąż daleko

Sprzedaż aut online, jak butów czy pralek... Bliżej, ale wciąż daleko
W Polsce sprzedaż samochodów online stanowi niecały 1 procent rynku, a w Europie - około 4 proc. rynku. Fot. materiały prasowe
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Myszor
    Piotr Myszor
  • Dodano: 14-04-2020 06:02

Sprzedaż online nie uratuje firm samochodowych w epidemicznym kryzysie, ale kryzys może w pewien sposób „uratować” sprzedaż online, która w motoryzacji jakoś nie mogła się dotąd rozwinąć. Dziś wszyscy producenci kładą na wirtualny kontakt z klientem duży nacisk. Ale do rewolucji jeszcze daleko.

  • W Polsce sprzedaż samochodów online to niecały 1 procent całego zbytu, a w Europie - około 4 proc. rynku.
  • W Chinach spadki sprzedaży aut przekroczyły 80 proc. Sprzedaż online nie pomogła.
  • Zmiana kanałów sprzedaży zależy od tego, czy lockdown potrwa miesiąc czy rok.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (8)

Do artykułu: Sprzedaż aut online, jak butów czy pralek... Bliżej, ale wciąż daleko

  • mir 2020-04-15 15:43:51
    Artykuł pisany, bo autor musiał coś napisać. Jedyne co sie zmieni, to przy stale taniej ropie wrócą gdzieniegdzie większe pojemności silników. Sprzedaż online :D naprawdę juz nie dało sie wymysleć nic lepszego
  • jazda próbna z przymiarką 2020-04-15 12:38:24
    butów i samochodów nie powinno się kupować przez internet
  • Ben 2020-04-14 15:11:32
    Gdzieś czytałem, że toyota jeszcze przed kryzysem testowała sprzedaż online, także oni jak zwykle są przed innymi ;) W sumie dużo rzeczy można przez neta kupić, to dla czego nie auto? Towar jak każdy inny.
    • Diesel_V8 2020-04-19 12:19:44
      Towar jak każdy inny, ale w Polsce nowy samochód traktowany jest jak coś co podkreśla nasz status. Niestety, ale tak jest ! Może nie tak jak w latach 90/2000 ale nadal ktoś kto ma nowe auto jest odbierany lepiej niż ktoś kto jeździ starym Merolem 124 ^^ Niestety ale taka prawda.
  • Mirko 2020-04-14 09:33:46
    Kupiłem mojego Yeti już 2013 przez internet, handlarz z Weilhemu, Bawaria importowal ten samochód z Slowacji, cena obniżona przciwko ceny regularnej o 28%. Dokument przysłano poctą, w ciągu godziny samocho zarejestrowano i na drugi dzień numery przymocowane i samochod transportowan do mojej gminy. Oszczędono sporo czasu i pieniędzy.
    • 1234 2020-04-14 11:44:12
      piszemy po polsku, kolego ;)
  • Tomek 2020-04-14 07:59:49
    Sprzedaż samochodów online w jakimś stopniu będzie tańsze, w końcu odpadną marże dla sprzedawców salonowych.
    • Diesel_V8 2020-04-19 12:21:31
      Ale i tak samochody w salonach nie są tyle warte. Gdyby znieść podatek 23% dla normalnych klientów, to byłaby wtedy realna mniej więcej wartość pojazdu. Nowy Golf za >70 tys ? To kpina przecież. Internet nic tutaj nie zmieni, a 1/4 wartości auta to i tak będzie podatek. W innych krajach się tego pozbyli, ale na Europy te kraje to III Świat, ale wydaje mi się, że jest wręcz odwrotnie ^_^

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.18.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!