PARTNERZY PORTALU

Stacja ładowania elektrycznych ciężarówek bierze tyle energii, co małe miasteczko

Elektryczne ciężarówki Mercedesa na amerykański rynek Fot. Daimler
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: WNP.PL/Piotr Myszor
  • Dodano: 31-01-2019 06:01

Samochody osobowe nie są jedynym komunikacyjnym emitentem zanieczyszczeń. W kolejce do elektryfikacji stoją samochody ciężarowe, które mają znacznie wyższe potrzeby energetyczne. Nie mogą korzystać z tej samej infrastruktury co osobówki, własnej jeszcze nie mają. A zegar tyka...

  • Spełnienie unijnych norm wymagałoby ulokowania na unijnych drogach 110 tys. elektrycznych ciężarówek. Ich sprzedaż dopiero ruszy.
  • Przedstawiciele producentów ciężarówek zwracają uwagę m.in. na to, że infrastruktura ładowania czy tankowania w żaden sposób nie jest przystosowana do obsługi dalekobieżnego transportu korzystającego z napędów alternatywnych.
  • Jedna stacja szybkiego ładowania ciężarówek wymaga takiej ilości energii co miasteczko domków jednorodzinnych.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (12)

Do artykułu: Stacja ładowania elektrycznych ciężarówek bierze tyle energii, co małe miasteczko

  • Wawrzyniec 2019-02-15 09:52:40
    Tiry raczej będą elektryfikowane najpóźniej ... i nie sądzę że firmy transportowe będą przechodzić na elektryki bez upewnienia się o dostępie do odpowiedniej infrastruktury.
  • inż. elektryk 2019-02-15 09:44:57
    TIRY NA TORY!!! Alternatywą mogą być ciężarówki z napędem elektrycznym zasilane z trakcji, jak trolejbusy. Wzdłuż autostrad wybudować trakcję nad zewnętrznym pasem. Dodatkowo znika problem wyprzedzania się przez ciężarówki :)
  • oko 2019-01-31 16:09:45
    No i masz babo placek , jeszcze nie zarobione a już roztrwonione na bzdurki na dyrdymalki na zachcianki .Tak to jest jak sie nakeca spiralę a nie wie kiedy pęknie bańka ekologiczna . Wychodzi na to że potrzeba jeszcze więcej energii i smogu żeby walczyć o czyste powietrze DDDDDD .
  • EkoPozytywny 2019-01-31 14:34:16
    Mogą być i SĄ znacznie prostsze i ekonomicznie uzasadnione systemy zasilania ciężarówek. Nie koniecznie energia elektryczna (z brudnego węgla, ropy czy gazu ziemnego – surowców kopalnych) i potrzebna do nich potężna infrastruktura. Takie rozwiązanie to n.in biopaliwa ZERO-emisyjne II generacji, gdzie na dodatek silnik Diesla jest idealnym rozwiązaniem. Robię taki projekt od kilku lat i dla zainteresowanych mogę podać pewne dane (VOLVO też ma testy i przejechane pozytywnie na silniku Diesla na paliwie bio ponad 1,2 mln km ). Czas żeby nie „zachwycać” się tylko e-mobilnością i wodorem bo prądu i infrastruktury nie ma i docelowo jej zabraknie. W ten oto prosty i tani sposób, przy wykorzystaniu istniejącej infrastruktury każdej stacji paliw i przy minimalnych nakładach modernizacyjnych silników Diesla mamy rozwiązane problemy emisji CO2, Smogu, SOx, NOx, Stacja ładowania, przeogromnych kosztów zakupu elektrycznych ciężarówek i wykorzystanie CO2 podczas produkcji biopaliwa i wiele innych korzyści społecznych i środowiskowych. Co ważne - nie jest to SF
  • Luk 2019-01-31 13:36:17
    Ciekawe czy ktoś kiedyś słyszał o niezwykle nowatorskiej, szalenie innowacyjnej i przełomowej technologii jak kolej? Gdyby TIRy wyeliminować i zastąpić ciężarówkami poruszającymi się od terminalu kolejowego do punktu docelowego to problem ładowania nie byłby tak dotkliwy (firma transportowa miałaby swoje punkty ładowania na bazie). Ograniczenie liczby TIRów na drogach raczej nie zaszkodziłoby pozostałym uczestnikom ruchu drogowego.
    • antymonopol 2019-01-31 14:44:49
      Jest na to prosty sposób TIRy na tory.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.56.104
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!