PARTNERZY PORTALU

Świat zaczął kupować auta

W marcu Amerykanie kupili 1,06 mln nowych aut. To o ponad 24% więcej niż przed rokiem - ogłosiła firma Autodata, przytaczana przez "Gazetę Wyborczą". Miesięczna sprzedaż nowych aut w USA przekroczyła próg miliona sztuk pierwszy raz od września '08., gdy rozpętał się kryzys finansowy .

Ożywienie wywołała Toyota. Pod koniec stycznia na żądanie administracji Baracka Obamy japoński koncern wezwał do kontroli i ewentualnych napraw ponad 6 mln pojazdów, w których mógł zacinać się pedał gazu. Powstała wtedy panika, w wyniku której sprzedaż aut japońskiego koncernu zaczęła spadać. W marcu Toyota zaczęła wabić do salonów, oferując największe w historii promocje (śr. 2 256 USD na auto). Dzięki temu Toyota sprzedała w USA 186,9 tys. samochodów (+41%r/r), pisze "GW".

Swoje musiała zrobić też konkurencja, reagując na agresywną kampanię Toyoty. Dlatego np. z salonów GM wyjechało o 21% aut więcej niż przed rokiem, a Ford zwiększył sprzedaż o 40%.

Koncerny punktowały też na innych ważnych rynkach. Sprzedaż w Japonii wzrosła o 37% r/r, przy czym Toyota zwiększyła sprzedaż na rodzimym rynku o 51% pisze "Gazeta". Tak jak i w Japonii, rządowe premie wywołały też boom w Brazylii gdzie marcowa sprzedaż wyniosła 353,7 tys. aut (+30%).

Podobny mechanizm poskutkował w niektórych państwach UE - sprzedaż nowych aut we Francji i Włoszech była o 1/5 większa niż przed rokiem.
"Gazeta Wyborcza" pisze o kolejnym rekordzie na chińskim rynku motoryzacyjnym - obecnie największym na świecie. GM po raz pierwszy w ciągu miesiąca sprzedał tam 230 tys. samochodów a Ford ogłosił, że w I kw. sprzedał Chińczykom 153 tys. aut (+84%).

 

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Świat zaczął kupować auta

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.185.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!