Szef niemieckiej firmy Continental Elmar Degenhart wzywa do politycznego wsparcia pojazdów z silnikami wysokoprężnymi w związku z rosnącymi ograniczeniami wjazdu do dużych miast dla tego typu samochodów .
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Serwis Automotive News przypomina, że taka możliwość pojawiła się w lutym 2018 r. Federalny Sąd Administracyjny w Niemczech orzekł wówczas na korzyść ograniczania ruchu samochodów z napędem wysokoprężnym silnie zanieczyszczającym powietrze.
Degenhart zauważył, że technologia pozwala na produkowanie wysokoprężnych silników niezanieczyszczających powietrza, a polityczne uśmiercenie pojazdów z tego typu napędem jest "tragedią".
Według szefa firmy Continental najnowsza generacja silników Diesla Euro 6 jest czysta. Zaznaczył on jednak, że takie "oświadczenie musi wyjść od polityków".
Degenhart zapowiedział, że jego firma podejmie decyzję dotyczącą produkcji ogniw akumulatorowych, niezależnie od ewentualnych dotacji rządowych. Jak zaznaczył, firma rozpocznie produkcję wyłącznie we współpracy z partnerami doświadczonymi w dziedzinie elektrochemii. Decyzja ma zostać podjęta po 2020 r.