2018 rok był udany dla koncernu Volkswagen, któremu mimo przeciwności udało się osiągnąć dobre wyniki finansowe. Dotyczy to większości marek wchodzących w skład grupy VW – zaznaczył we wtorek prezes zarządu Volkswagena dr Herbert Diess.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
- Z opublikowanych tego dnia wyników koncernu za 2018 r. wynika, że marka Volkswagen Passenger Cars zwiększyła przychody ze sprzedaży o 6,8 proc. do 84,6 mld euro.
- Zysk operacyjny przed uwzględnieniem wydatków jednorazowych wyniósł 3,2 mld euro (3,3 mld euro w 2017 r.). Zwrot operacyjny ze sprzedaży przed uwzględnieniem wydatków jednorazowych wyniósł 3,8 proc. (4,2 proc. w 2017 r.).
- Herbert Diess komentując ubiegłoroczne wyniki grupy zapowiedział, że koncern musi "teraz podwoić wysiłki, przyspieszyć tempo i z determinacją kontynuować transformację, którą rozpoczął".
Przychody ze sprzedaży marki Audi osiągnęły 59,2 mld euro w roku podatkowym 2018 (59,8). Zysk operacyjny przed uwzględnieniem wydatków jednorazowych to 4,7 mld euro (5,1). Firma odnotowała zysk operacyjny przed pozycjami uwzględnieniem wydatków jednorazowych w wysokości 7,9 proc. (8,5). W danych finansowych marki Audi zawarte są finansowe kluczowe wskaźniki marek Lamborghini i Ducati - podkreślono.
Przychody ze sprzedaży marki Skoda wyniosły w 2018 r. 17,3 mld euro i były o 4,4 proc. wyższe niż w 2017 r. Zysk operacyjny spadł o 14,6 proc. do 1,4 mld euro. Zwrot operacyjny ze sprzedaży spadł z 9,7 proc. w poprzednim roku do 8 proc. w obecnym.
W 2018 r. przychody ze sprzedaży Seata wyniosły 10,2 mld euro, przekraczając rekordowy wynik z 2017 r. o 3,1 proc. Zysk operacyjny wzrósł do 254 mln euro (191), co również było nowym rekordem. Zysk operacyjny ze sprzedaży poprawił się do 2,5 proc. z 1,9 proc. w roku poprzednim.
Bentley osiągnął w 2018 r. przychody ze sprzedaży w wysokości 1,5 mld euro, co stanowi spadek o 16 proc. rok do roku (r./r.). Wynik operacyjny spadł do minus 288 mln euro (55). Zwrot operacyjny ze sprzedaży wyniósł minus 18,6 proc. (3).
Przychody ze sprzedaży wygenerowane przez Porsche Automotive wzrosły w 2018 r. o 9,2 proc. do 23,7 mld euro. Zysk operacyjny wzrósł o 2,7 proc. r./r. do 4,1 mld euro. W 2018 r. zwrot ze sprzedaży wyniósł 17,4 proc. (18,5).
W ubiegłym roku fiskalnym oddział Volkswagen Samochody Użytkowe odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie 11,9 mld euro, utrzymując je na tym samym poziomie co w 2017 r. Zysk operacyjny spadł do 780 mln euro (853), a zysk operacyjny ze sprzedaży marki wyniósł 6,6 (7,2) proc.
Scania zwiększyła w 2018 r. przychody ze sprzedaży do 13,4 mld euro (12,8). Zysk operacyjny wzrósł o 4,4 proc. do 1,3 mld euro. Zwrot operacyjny ze sprzedaży nie zmienił się w stosunku do poprzedniego roku i wyniósł 10,1 proc.
Przychody ze sprzedaży w MAN Commercial Vehicles w 2018 r. wzrosły do 12,1 mld euro, poprawiając ubiegłoroczny wynik o 9,2 proc. Zysk operacyjny spadł do 332 mln euro (362). Zwrot operacyjny ze sprzedaży wyniósł 2,7 proc. (3,3). Ponadto w segmencie Power Engineering MAN odnotowano wzrost przychodów ze sprzedaży do 3,6 mld euro (3,3). Podobnie jak w poprzednim roku, oddział odnotował zysk operacyjny w wysokości 193 mln euro. Zwrot operacyjny ze sprzedaży wyniósł 5,3 proc. (5,9). Oddział usług finansowych Volkswagen Financial Services wygenerował w 2018 r. przychody ze sprzedaży w wysokości 32,8 mld euro, co stanowi wzrost o 2,9 proc. r./r. Zysk operacyjny wzrósł o 6,2 proc. do 2,6 mld euro, osiągając tym samym nowy rekord.
Diess komentując ubiegłoroczne wyniki grupy zapowiedział, że koncern musi "teraz podwoić wysiłki, przyspieszyć tempo i z determinacją kontynuować transformację, którą rozpoczął".
Volkswagen spodziewa się, że mimo wciąż trudnych warunków rynkowych, dostawy do klientów grupy w 2019 r. będą nieznacznie przekraczać dane z 2018 r. Wyzwania będą wynikać w szczególności z sytuacji gospodarczej, rosnącej konkurencji, zmienności kursów walutowych i zaostrzonych wymogów WLTP - wynika z przewidywań koncernu. Volkswagen oczekuje, że przychody ze sprzedaży grupy wzrosną o 5 proc. r./r. W 2019 r. pod względem zysku operacyjnego koncern prognozuje zwrot operacyjny ze sprzedaży w przedziale 6,5-7,5 proc.