PARTNERZY PORTALU

Te samochody elektryczne mają największy zasięg po naładowaniu baterii

Te samochody elektryczne mają największy zasięg po naładowaniu baterii
Auta elektryczne mogą pokonać coraz większy dystans po wyjechaniu ze stacji ładowania Fot. Shutterstock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Tomasz Wolf
    Tomasz Wolf
  • Dodano: 04-10-2021 14:38

Auta elektryczne mogą pokonać coraz większy dystans. Lucid Air Dream Edition ma najdłuższy zasięg spośród wszystkich samochodów zasilanych wyłącznie bateryjnie. Przy pełnym naładowaniu może przejechać 837 kilometrów. Dla porównania twórcy polskiej Izery określają jej zasięg na około 400 kilometrów.

  • Auta elektryczne mogą pokonać coraz większy dystans po wyjechaniu ze stacji ładowania. AmperGo podaje top 10 samochodów elektrycznych z największym zasięgiem.
  • Według danych z końca sierpnia 2021 roku w Polsce zarejestrowanych było łącznie 29 820 samochodów osobowych z napędem elektrycznym.
  • Pod koniec sierpnia 2021 roku kierowcy samochodów elektrycznych w Polsce mieli do dyspozycji 1621 ogólnodostępnych stacji ładowania.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: Te samochody elektryczne mają największy zasięg po naładowaniu baterii

  • Marek 2021-10-06 14:20:58
    Bateryjne może i tak się prezentują, ale brakuje mi tu jeszcze wodorowego Mirai, który ma zasięg 650 km, ale nawet 1000 jest w stanie przejechać na jednym tankowaniu. Ten elektryk powinien być na pierwszym miejscu.
  • Tomek 2021-10-05 16:54:39
    Nie jest problemem zrobienie auta o dużym zasięgu, ale będzie ono proporcjonalnie więcej kosztować i ładować się od zera do pełna baaaardzo długo.
  • Adam 2021-10-05 13:34:35
    Te zasięgi to jeden wielki pic . Podczas normalnej podróży to w rzeczywistości około 170-200 km (jedynie Teslą 20-40 km więcej). Normalna podróż to taka kiedy mamy włączone radio , włączone ogrzewanie lub klimatyzację i jedziemy dopuszczalną prędkością . Oczywiście ten zasięg będzie jeszcze mniejszy przy np. mroźnej pogodzie , a o rowerach na dachu czy boksie na narty możemy totalnie zapomnieć . Chyba ,że podnieca nas sam fakt minimum prawie godzinnego ładowania co 100 km !!! ( I to głównie w jakiś centrach handlowych czy hotelowych parkingach - ABSURD !!!)
    • Amper 2021-10-06 12:48:10
      Skąd Ty to wszystko wiesz? Jakimi elektrykami już jezdziłeś? Hyundai Kona Elektro, którego jestem właścicielem, ładuje do 80% z mocą 74 kW. Pojemność całkowita 64 kWh. Czas ładowania do tych 80 % - ok. 40 min. Zużycie średnie na bazie przejechanych do tej pory 15000 km (zima, lato, autostrady z prędkością 130km/h) wynosi 16,4 kWh/100 km. Wynikające z tego fakty to: PO 40 minutach ładowania mogę przejechać 300 km.
  • niezły ubaw 2021-10-05 09:13:17
    Jakoś bym wyskrobał te 300 tyś ale brakuje mi jeszcze 1 mln na wille z instalacją foto i ładowarką a bez tego to kompletnie bez sensu .

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.52.167
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!