Test przeprowadzony przez amerykański miesięcznik "Consumers Raport" wykazał, że Tesla Model 3 ma słabe hamulce, a do tego jego systemy pokładowe są trudne w obsłudze. Ten sam magazyn przyznał wcześniej Modelowi S najwyższą notę w historii.
Odnosząc się do publikacji "Consumers Raport" Tesla zaznaczyła, że w ich własnych testach średnia droga hamowania Modelu 3 wyniosła 40 metrów. Na wyniki wpływały takie czynniki jak m.in. pogoda, i temperatura opon - tłumaczy producent.
Test wykazał też wady systemu kontroli pojazdu. Zdecydowana większość komunikatów jest wyświetlana na centralnym panelu, a samochód jest praktycznie pozbawiony fizycznych przycisków. Powoduje to sytuacje, w których należy wykonać wiele kroków, aby dokonać np. zmiany ustawienia lusterek lub siły nawiewu klimatyzacji. Tego typu rozwiązanie może rozpraszać kierowcę, a tym samym zmniejszać bezpieczeństwo.
Oceniając Model 3 "Consumers Raport" chwalił natomiast zasięg samochodu, prowadzenie oraz "ekscytujące przyspieszenie", które powoduje, że auto Tesli może konkurować z takimi autami jak BMW 3 czy Audi A4.
Podstawowa wersja Modelu 3 kosztuje 35 tys. dolarów. Za droższe wersje trzeba zapłacić około 44 tys. dolarów i 78 tys. dolarów. Najmocniejsza Tesla Model 3 ma zasięg około 500 km i przyspiesza do 100 km na godzinę w 3,5 sek.