Wielomiesięczna zła passa Tesli wpłynęła negatywnie na wizerunek firmy w oczach klientów - wynika z ankiety przeprowadzonej przez YouGov w Stanach Zjednoczonych.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Choć na samochody z serii Model 3 wciąż utrzymuje się bardzo wysoki popyt, a firma wyceniana jest obecnie na sumę 48,3 mld dolarów, Tesla z powodu pojawiających się w mediach negatywnych informacji sporo straciła w oczach klientów. Przyczyniły się do tego m.in. wiadomości o kłopotach z realizacją zamierzonych przez firmę Elona Muska celów produkcyjnych, a także informacje na temat wypadków drogowych, podczas których aktywny był system Autopilota (umożliwiający częściowo autonomiczną jazdę), którym chwali się Tesla.
Według firmy badawczej YouGov, BrandIndex Tesli - parametr określający dominantę pozytywnych bądź negatywnych informacji na temat danej marki, jakie pojawiają się w mediach, a co za tym idzie stosunek opinii publicznej do danej firmy - w przypadku Tesli spadł z wartości 10 punktów do wartości -0,8. W ankiecie YouGov respondenci byli również pytani o ocenę jakości produktów Tesli; od marca wynik firmy obniżył się o osiem punktów, do poziomu 15 pkt.
Z profilu demograficznego badanych przez YouGov osób wynika, że klienci Tesli w USA to w przeważającej mierze mężczyźni w wieku między 25. a 44. rokiem życia, o poglądach zbliżonych do Partii Demokratycznej, mieszkający w południowej i północno-wschodniej części Stanów Zjednoczonych. Niemal dwie trzecie ankietowanych zadeklarowało, że postrzega siebie jako osoby, które lubią testować nowinki technologiczne.