Auto Ubera "zabiło" człowieka, w Tesli pokazali, że jeszcze nie wszystko potrafią tak dobrze jak się wydawało. A Polska? Rok 2018 był okresem rozpoczynającym lub przynajmniej zapowiadającym zmiany. Gdzieś w tle większości z nich jest polityka klimatyczna i wynikająca z niej zmiana napędów. Część tych zmian będzie bolesna, a inne przyspieszą rozwój.
Ustawa o elektromobilności
Na początku roku przyjęto ustawę o elektromobilności i paliwach alternatywnych, która wyznaczyła zasady rozwoju i funkcjonowania infrastruktury służącej do wykorzystania paliw alternatywnych w transporcie, m.in. sieci ładowania pojazdów elektrycznych. To, że ustawa jest to ważne. Problem, że nie przybliżyła ona Polski ani o metr do zapowiadanego przez premiera Mateusza Morawieckiego miliona elektrycznych aut. Na pewno ułatwi rozbudowę infrastruktury i rozwój niskoemisyjnego transportu publicznego. Na razie jednak wciąż nie ma żadnego mechanizmu wspierającego sprzedaż samochodów elektrycznych, a bez mocnego, liczonego w tysiącach euro na sztukę, wsparcia publicznych pieniędzy sprzedaż samochodów z napędem elektrycznym nie ruszyła jeszcze w żadnym kraju.