Toyota utrzymała tytuł najbardziej wartościowej marki motoryzacyjnej na świecie, wyprzedzając w zestawieniu niemieckie firmy Mercedes-Benz i BMW. Na dalszych miejscach uplasowały się Ford, Honda i Nissan - wynika z zestawienia BrandZ Top 100 przygotowanego przez Kantar Millward Brown.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Mercedes-Benz, który wyprzedził BMW w zestawieniach za 2016 rok i 2017 rok zwiększył wartość marki o 9 proc. do kwoty 25,7 mld dolarów. BMW wzrosło o 4 proc. do 25,6 mld dolarów. Sukces Mercedesa, według badania, opiera się na dobrych wynikach sprzedaży w Chinach, Brazylii i Rosji. Natomiast spadek w rankingu BMW spowodowany jest lekkim osłabieniem sprzedaży w USA.
Natomiast po dwóch latach nieobecności do zestawienia wraca niemiecki koncern Volkswagen, sklasyfikowany na miejscu 10. Marka VW jest obecnie warta niecałe 6 mld dolarów; w zeszłym roku 5,1 mld dolarów.
W zestawieniu marek motoryzacyjnych rankingu BrandZ Top 100 na 8 miejscu sklasyfikowano Teslę, której wartość wyceniana jest na kwotę 9,4 mld dolarów. Amerykańska firma nieznacznie wyprzedzana jest przez Audi, którego wartość wynosi 9,6 mld dolarów.