Triggo wyemituje akcje, by sfinansować polski samochód elektryczny

Triggo wyemituje akcje, by sfinansować polski samochód elektryczny
Triggo ma już gotowe prototypy pojazdu Fot. mat. pras.

Zarząd Triggo, firmy pracującej właśnie nad małym autem elektrycznym, planuje w najbliższych miesiącach pozyskać środki na drodze oferty publicznej akcji. Wartość emisji wyniesie do około 11 mln zł, które mają pomóc w sfinansowaniu dalszych badań i prac nad wdrożeniem seryjnej produkcji pojazdu. Spółka zakłada też debiut na rynku NewConnect w 2021 roku.

  • Projekt pojazdu wyróżnia się zmienną geometrią podwozia.
  • Triggo dysponuje już w pełni funkcjonalnymi prototypami swojego pojazdu.
  • Firma za szczególnie perspektywiczne dla siebie uważa rynki Azji Południowej i Południowo-Wschodniej.
Firma Triggo planuje w I kwartale 2021 roku przeprowadzić ofertę publiczna akcji, którą zrealizuje w oparciu o memorandum informacyjne pozwalające pozyskać środki do 2,5 mln euro. W dalszej kolejności spółka planuje ubiegać się o wprowadzenie akcji do obrotu na NewConnect.

Triggo w założeniu jest w pełni elektrycznym pojazdem, który dzięki małym rozmiarom i dużej zwrotności ma szczególnie dobrze sprawdzać się w warunkach miejskich. Wyróżnia go zmienna geometria podwozia, która umożliwia poruszanie się w dwóch konfiguracjach: manewrowej oraz drogowej.

Czytaj również: Torowe testy polskiego pojazdu elektrycznego

Jak podaje firma, konstrukcja samochodu jest już chroniona patentami o zasięgu międzynarodowym, obejmującymi łącznie obszar zamieszkiwany przez blisko 4 mld ludzi.

- Decyzja o uzyskaniu statusu spółki publicznej to ważny, a jednocześnie naturalny etap rozwoju projektu Triggo, będący konsekwencją dziesięciu lat rozwoju koncepcji, pięciu lat działalności spółki oraz gotowości produkcyjnej pojazdu. Naszą ambicją jest zostanie polskim globalnym brandem w miejskiej e-mobilności, który efektywnie rozwiązuje dwa kluczowe problemy obecne w każdym mieście - korki i dostępność miejsc parkingowych - mówi Rafał Budweil, prezes i założyciel Triggo.
Jak dodaje, zmienna geometria podwozia warunkująca zalety Triggo może mieć wpływ na transport w największych aglomeracjach UE, USA, Japonii, Chin bądź Indii, czyli rynkach objętych ochroną patentową założeń pojazdu obowiązującą do 2037 roku.

Triggo szuka partnerów

- Nasze najbliższe plany to budowa pilotażowej serii informacyjnej pojazdów wraz z ich dostawą do klientów „beta” oraz przeprowadzenie na szeroką skalę działań promocyjnych zmierzających do zainteresowania projektem partnerów strategicznych, w tym licencjobiorców na niezwykle perspektywicznych rynkach Azji Południowej i Południowo-Wschodniej. Przyjęcie z jakim spotykają się informacje na temat Triggo na całym świecie pozwala ufać w realne szanse powodzenia na rynkach azjatyckich - wskazuje Rafał Budweil.

W obszarze operacyjnym Triggo prowadzi rozmowy na temat pilotaży z partnerami branżowymi, przygotowuje założenia produkcyjne i oczekuje w 2021 roku uzyskania homologacji.

- Obecnie dysponujemy w pełni funkcjonalnymi prototypami, które potwierdziły zakładane cechy użytkowe i stanowią punkt wyjścia do planowanych pilotaży z partnerami branżowymi w I połowie 2021 roku. W dalszej kolejności planujemy rozpoczęcie produkcji seryjnej - deklaruje Rafał Budweil.
Spółka w 2020 roku rozpoczęła kolejne etapy rozwoju projektu, m.in. obejmujące rozmowy z podmiotami zainteresowanymi dystrybucją pojazdu w UE i na świecie i koncernami motoryzacyjnymi w zakresie potencjalnej współpracy. Została także podpisana umowa z renomowanym włoskim studiem projektowym ItalDesign Giugaro, które wesprze Triggo w budowie relacji z producentami OEM w Chinach.

Zobacz także: Triggo planuje wejście na rynek Chin

- NewConnect dla Triggo to pierwszy krok ku obecności na rynkach kapitałowych. W dalszej perspektywie zamierzamy przejść na rynek główny GPW. Triggo jest unikatowym projektem w skali światowej. Globalne trendy na międzynarodowych rynkach kapitałowych są niezwykle sprzyjające dla spółek z branży e-mobilności, co jest odzwierciedlone w niezwykle atrakcyjnych wycenach jakie osiągają. Nie wykluczamy zatem dual listingu na wybranym rynku zagranicznym - informuje Rafał Budweil.

Carsharing ma dodać rozpędu

Model biznesowy Triggo skupia się na dwóch fundamentach. Pierwszy zakłada koncentrację na dostawach pojazdów na potrzeby flot profesjonalnych odbiorców, w tym operatorów usług carsharing i służb publicznych. Projekt jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie w zakresie przyszłościowych usług współdzielenia środków transportu oraz elektromobilności na największych metropolitarnych rynkach Europy, Azjach i Ameryk.

Drugim filarem jest wdrożenie własnych platform usługowych robo-taxi. Kluczowym aspektem jest tu autonomiczne przebazowanie pojazdów, prowadzące do wzrostu średniej liczby przejazdów poszczególnych pojazdów przy ograniczeniu pracy człowieka. Triggo już dzisiaj dysponuje całkowicie cyfrowym układem sterowania drive-by-wire, tj. punktem wyjścia do instalacji systemów autonomizacji jazdy.

W Polsce jest coraz więcej projektów dotyczących elektromobilności. W ostatnim czasie (26 stycznia) Narodowe Centrum Badań i Rozwoju wyłoniło cztery firmy, które przeszły do kluczowego etapu programu e-Van, wspierającego rozwój polskich samochodów dostawczych o napędzie elektrycznym lub wodorowym.

Najwięcej punktów zebrała spółka Innovation AG, opracowująca od lat koncepcje elektromobilności w ramach Zgorzeleckiego Klastra Efektywności Energetycznej. Pozostałą trójkę tworzą Autobox Innovatiion z grupy Sobiesława Zasady, warszawki Instytut Elektrotechniki oraz wodorowa Syrena z Kutna wraz z Ekoenergetyką i Mpower. Każda z firm dostanie po 3 mln zł na dalsze prace związane z dokumentacją techniczną pojazdu i przygotowaniem zabudowy testowej.

Opracowane w ramach programu pojazdy mają mieć ładowność przynajmniej 1 tony i możliwość pokonania na jednym ładowaniu 250 km (w przypadku auta na baterie) lub 400 km (w przypadku pojazdu z wodorowym ogniwem paliwowym – FCEV).
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Triggo wyemituje akcje, by sfinansować polski samochód elektryczny

  • montek 2021-01-31 21:13:23
    Może się doczekam, że to wodór będzie rozwijany jak elektryki. Toyota już ma mirai a inni nadal nic...
  • Adonis 2021-01-31 21:03:13
    Ech te elektryki to ślepy zaułek zawsze to powtarzam

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.115.114
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!