Trudny kwartał Volkswagena

Trudny kwartał Volkswagena
Volkswagen ID.4 stanowi ponad połowę sprzedaży aut elektrycznych Volkswagena. Fot. materiały prasowe
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Myszor
    Piotr Myszor
  • Dodano: 06-05-2022 19:24

W pierwszym kwartale tego roku Volkswagen znacznie stracił na wolumenach sprzedaży. Porównując z pierwszym kwartałem minionego roku nieco mniej zmniejszyły się przychody. Wzrósł natomiast zysk operacyjny.

  • Wolumen dostarczonych aut spadł o jedną czwartą.
  • Przychody zmniejszyły się o 15 proc.
  • Zysk operacyjny wzrósł o 4,7 proc., do 513 mln euro.

W pierwszych trzech miesiącach liczba dostarczonych przez markę Volkswagen samochodów spadła do około miliona. W porównaniu z pierwszym kwartałem minionego roku, w którym dostarczono 1,36 mln to spadek o 25,6 proc. Według Volkswagena to wynik problemów spowodowanych przez wojnę w Ukrainie, globalny niedobór półprzewodników oraz sytuację związaną z koronawirusem w Chinach.

Przychody ze sprzedaży wyniosły 14,9 mld euro, co rok do roku oznacza spadek o 15,3 proc. (I kwartał 2021: 17,6 mld euro) dzięki optymalizacji oferty i polityki cenowej

Rentowność operacyjna sprzedaży przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wzrosła do 3,4 proc. (w pierwszym kwartale ubiegłego roku wynosiła 2,8 proc.). Zysk operacyjny marki Volkswagen przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wzrósł do 513 mln euro, co stanowi wzrost rok do roku o 4,7 proc.

Cash flow netto przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wyniósł 92 mln euro- co stanowi spadek o 74,7 proc. rok do roku.

Prace nad poprawą efektywności

Volkswagen kontynuuje intensywne prace nad poprawą efektywności kosztowej: m.in. nad dalszym obniżaniem kosztów stałych i kosztów ogólnych. Celem jest wzmocnienie konkurencyjności w perspektywie długoterminowej.

- Obecnie stoimy w obliczu różnych wyzwań, takich jak niepewność geopolityczna, podwyżki cen towarów i energii oraz skutki pandemii w Chinach. Staramy się przeciwdziałać tym zagrożeniom, stosując redukcję kosztów i poprawiając wyniki operacyjne w poszczególnych obszarach. Niemniej jednak nasz cel, jakim jest rentowność operacyjna sprzedaży na poziomie 6 procent w 2023 roku pozostaje aktualny – powiedział dyrektor finansowy Volkswagena Alexander Seitz.

Czytaj także: Elektryczny „ogórek” Volkswagena wyskoczył ze słoika

Realizacja planu jest uzależniona od rozwoju wojny na Ukrainie, a w szczególności od jej wpływu na gospodarkę światową, a tym samym na działalność marki Volkswagen. Popyt pozostaje wysoki zarówno na samochody z silnikami spalinowymi, jak i w pełni elektryczne.

Wzrost dostaw elektryków

W ciągu pierwszych trzech miesięcy dostarczono 53 400 aut elektrycznych (BEV) (wzrost o 74 procent). Kluczową rolę odgrywa tu Volkswagen ID.4, który stanowi ponad połowę sprzedaży. Do klientów trafiło już 30 300 sztuk tego modelu. Volkswagen zwiększa obecnie moce produkcyjne swoich zakładów, by były w stanie zaspokoić popyt na ten model. 20 maja 2022 r. produkcja modelu ID.4 rozpocznie się w Emden. W drugiej połowie roku model ten zacznie zjeżdżać również z linii produkcyjnej w Chattanooga w Stanach Zjednoczonych.

Czytaj także: Volkswagen zwiększa dostawy elektrycznych aut o dwie trzecie

Według Volkswagena wszystkie modele z rodziny ID cieszą się dużym popytem – w samej Europie złożono na nie ponad 120 000 zamówień. Bank zamówień na samochody ze wszystkimi rodzajami napędu osiągnął najwyższy w historii poziom – jest w nim dziś ponad 670 000 pojazdów tylko w Europie.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Trudny kwartał Volkswagena

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.25.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!