PARTNERZY PORTALU

Tylko połowa modeli Volkswagena ma niemiecki certyfikat emisyjny

Tylko połowa modeli Volkswagena ma niemiecki certyfikat emisyjny
Niemiecki koncern Volkswagen przyznał, że tylko połowa ich głównych modeli otrzymała certyfikację w związku z nowymiprocedurami badania spalania paliw i ich emisji Fot. Shutterstock.com

Niemiecki koncern Volkswagen przyznał, że tylko połowa ich głównych modeli w Niemczech otrzymała certyfikację w związku z nowymi, zaostrzonymi procedurami badania spalania paliw i ich emisji - WLTP. Odpowiednie testy przeszło siedem z 14 linii modelowych.

  • We wrześniu 2017 roku weszły w życie przepisy z unowocześnionym cyklem pomiarowym. Nowa światowa, ujednolicona procedura testowania aut (WLTP) bazuje na badaniu laboratoryjnym, ale trwa znacznie dłużej i prowadzona jest na dłuższej drodze od poprzednich procedur.
  • Podczas badania pojazdy rozwijają większe prędkości, bliższe stylowi jazdy w mieście i na trasach szybkiego ruchu. WLTP nakłada także wymóg wykonywania badań na wszystkie warianty danego typu pojazdu znajdujące się w ofercie producenta.
  • "Nowe testy są bardziej uciążliwe i zabierają od dwóch do trzech razy więcej czasu niż to miało miejsce w przeszłości. Nawet limitowane serie samochodów muszą być badane oddzielnie" - tłumaczył szef sprzedaży i marketingu VW Thomas Zahn.

"Nadchodzące miesiące będą stanowić dla nas wyzwanie" -mówi szef sprzedaży i marketingu VW Thomas Zahn.

Wśród modeli, które do tej pory czekają na akceptację przez władze jest Golf - najlepiej sprzedający się samochodów koncernu. Zdaniem Zahna Golf powinien przejść badania WLTP i otrzymać stosowne zezwolenia do końca września.

Media oceniają, że w związku z nowymi procedurami testowymi we wrześniu i w październiku powinno dojść do zmniejszenia dostaw nowych samochodów. Sytuacja ma się zmienić w ostatnich dwóch miesiącach roku.

"Spodziewamy się bardzo mocnych dostaw w grudniu" - dodał Zahn.

Koncerny takie jak Daimler czy VW zredukowały w ostatnim czasie prognozy zysku. Tłumaczyły to globalnym spowolnieniem sprzedaży, które częściowe wywołane jest opóźnieniami w związku z nowymi procedurami certyfikacji.

Analitycy z Evercore ISI szacują, że VW panuje jednak nad sytuacją w związku z opóźnieniami związanymi z WLTP. Mimo tego należy spodziewać się w trzecim kwartale spadku zysków do poziomu ok. 2 proc. Dla porównania drugi kwartał zakończył się dla firmy wynikiem 5,5 proc.

Od września 2019 roku obowiązkowa stanie się formuła uzupełniająca procedurę WLTP o test wykonywany w rzeczywistych warunkach ruchu drogowego (RDE). W trakcie badania realizowanego na drodze spaliny wydobywające się z rury wydechowej będą analizowane przez aparaturę pomiarową znajdującą się w bagażniku auta. Tak zmierzona emisja będzie porównywana z emisją zmierzoną w laboratorium w cyklu homologacyjnym. W pierwszym etapie emisja drogowa będzie mogła być większa od emisji zmierzonej w laboratorium maksimum 2,1 razy, w drugim etapie - 1,5 raza. W teście WLTP mierzy się emisję dwutlenku węgla, który jest pochodną zużycia paliwa (benzyny, oleju napędowego czy gazu) oraz emisję zanieczyszczeń obecnych w spalinach - tlenku węgla (CO), tlenków azotu (NOx), węglowodorów (HC) oraz cząsteczek stałych.

Wraz z obowiązkowym cyklem WLTP w życie wchodzą zmienione wymogi normy emisji zanieczyszczeń Euro 6d. Dodatkowe badanie drogowe RDE jest obowiązkowe dla samochodów osobowych już od września 2017 roku, dla samochodów dostawczych będzie obowiązkowe od września 2018 roku. Etap drugi RDE zacznie obowiązywać samochody osobowe od stycznia 2020 roku, a samochody dostawcze rok później.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Tylko połowa modeli Volkswagena ma niemiecki certyfikat emisyjny

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.210.201.170
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!