PARTNERZY PORTALU

Uber testuje kamery i mikrofony w pojazdach

W okresie wakacyjnym Uber zaczął oferować niektórym kierowcom opcje instalacji kamery zapisującej obraz z jazdy. Fot. Shutterstock

Firma Uber testuje instalowanie w autach kierowców rejestratorów jazdy , a w przyszłym miesiącu rozpocznie pilotaże nagrywania dźwięków wewnątrz kabiny. Choć firma powołuje się na względy bezpieczeństwa, klienci obawiają się o prywatność danych.

W okresie wakacyjnym Uber zaczął oferować niektórym kierowcom opcje instalacji kamery zapisującej obraz z jazdy. W grudniu na terytorium Meksyku i Brazylii rozpoczęty zostanie zaś program, w którym użytkownicy i kierowcy mogą zgodzić się na nagrywanie dźwięków w kabinie podczas podróży - przypomniał Bloomberg.

Czytaj także: Uber wprowadza nową funkcję bezpieczeństwa przejazdów

Agencja prasowa oceniła, że obie inicjatywy związane są z chęcią poprawy bezpieczeństwa, po fali zgłoszeń gwałtów, pobić i kradzieży w czasie przejazdu. Dodatkową funkcją może być nowy sposób na rozstrzyganie konfliktów między kierowcą a klientem.

-Nie jest to proste zagadnienie, ale w dalszym ciągu inwestujemy, testujemy i poprawiamy bezpieczeństwo naszej platformy z uszanowaniem prywatności użytkowników  - wskazał szef Ubera Dara Khosrowshahi w wiadomości na Twitterze.

Zobacz również: Uber Technologies na minusie w trzecim kwartale 2019 r.

W Meksyku i Brazylii pilotażowy system pozwoli kierowcy na nagrywanie audio z poziomu aplikacji Ubera. Plik jest jednak zaszyfrowany i przechowywany na telefonie klienta, a nie osoby świadczącej usługę. Jeśli kierowca lub użytkownik zgłoszą firmie chęć odsłuchania nagrania, firma otrzymuje plik i odszyfrowuje go za pomocą klucza. Pierwsze testy przeprowadzone zostaną w Sao Paulo.

Klienci obawiają się jednak o prywatność swoich danych i możliwość dostępu do nich przez służby śledcze. W ubiegłym roku liczba wniosków o udostępnienie danych na potrzeby amerykańskich agencji wywiadowczych i śledczych skierowanych do Ubera wzrosła w porównaniu z 2017 r. o 30 proc., do poziomu 3,825 wezwań - wynika z raportu przejrzystości firmy, opublikowanego w środę.

Bloomberg wskazał, że firma jest jednak świadoma wagi, jaką mają zbierane przez nią dane klientów, nie licząc nawet testowanych materiałów audio i wideo. W raporcie Uber wskazał bowiem, że lokalizacje, z których wzywany jest samochód, cele podróży, częstotliwość przejazdów, opłaty, typ zamawianego samochodu czy ulubieni kierowcy mogą pomóc agencjom rządowym, lub każdemu, kto uzyska dostęp do bazy danych, na zidentyfikowanie tożsamości pasażera przez powiązanie faktów z innymi ogólnodostępnymi danymi. 

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Uber testuje kamery i mikrofony w pojazdach

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.51.247
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!