Volkswagen buduje zieloną fabrykę elektryków, ale nie w Europie

Volkswagen buduje zieloną fabrykę elektryków, ale nie w Europie
Nowy zakład ma wyprodukować pierwsze auta w połowie 2023 roku. Fot. materiały prasowe
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Myszor
    Piotr Myszor
  • Dodano: 28-04-2021 13:53

Volkswagen rozpoczął w Anhui budowę fabryki samochodów elektrycznych, która od samego początku będzie wykorzystywała wyłącznie energię z odnawialnych źródeł. Za cztery lata w Chinach ma powstawać 1,5 mln aut z „nowymi napędami”.

Budowa nowego zakładu właśnie ruszyła i ma się zakończyć w połowie 2022 roku, a rok później mają zacząć wyjeżdżać z niej nowe samochody. W zasadzie całkowicie nowy ma być wydział tłoczni, o powierzchni 141 000 m2. Reszta zostanie wybudowana lub zmodernizowana na terenie dawnego zakładu JAC Volkswagen, joint venture stworzonego przez Volkswagena z chińską państwową firmą motoryzacyjną JAC, w której koncern z Wolfsburga przejął z czasem większościowy pakiet udziałów.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Volkswagen buduje zieloną fabrykę elektryków, ale nie w Europie

  • Bird 2021-05-05 11:07:16
    Kto jest w tej chwili udziałowcem Triggo i ile ma akcji?
  • Okradziony w OFE 2021-04-29 11:50:44
    To jest oczywiste że w Chinach! Tam nie sięga jurysdykcja ani €BOLSZEWII ani grinpiSSów, więc mogą sobie zostawiać ślad węglowy, jakiego świat ie widział i nie zobaczy. I sprzedawać za ciężkie pieniądze "czyste samochody" ekoidiotom, którzy wolą nie wierzyć, że "czysty elektryk" zostawia ślad węglowy prawie 2 razy większy niż brudny diesel.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.251.94
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!