PARTNERZY PORTALU

Volvo liczy na owocną współpracę z sektorem technologicznym

Fot. Volvo, mat. pras.

Według szefa Volvo, Hakana Samuelssona, szeroka oferta popularnych samochodów nie wystarczy już, by firma motoryzacyjna mogła odnosić sukcesy. Niezbędna jest do tego owocna współpraca z firmami z sektora technologicznego.

"Mamy niewielki udział w całości rynku" - stwierdził Samuelsson podczas trwających w Los Angeles targów motoryzacyjnych. "Nasz wzrost opiera się na regularnym proponowaniu nowych, atrakcyjnych dla klientów modeli samochodów" - dodał.

Volvo notuje tendencję wzrostową od 2010 roku, gdy firma, będąca dotąd własnością Ford Motor, została zakupiona przez chiński koncern Geely. Do polepszenia położenia szwedzkiej marki mocno przyczyniła się zmiana w kulturze pracy, a także inwestycja 11 mld dolarów, którą holding Geely wniósł zaraz po zakupie firmy.

W listopadzie bieżącego roku Volvo ogłosiło, że zamierza sprzedać Uberowi 24 tys. samochodów autonomicznych, gdy tylko ukończy pracę nad własną technologią pojazdów samojezdnych. Firma oznajmiła również, że jest otwarta na zamówienia ze strony innych przedsiębiorstw świadczących usługi zbliżone do Ubera.

Czytaj także: Szykuje się olbrzymi kontrakt Volvo na samochody autonomiczne

Kierowana przez Hakana Samuelssona firma mocno angażuje się w rozwój innowacyjnych technologii. Niedawno zapowiedziała, że począwszy od 2019 roku wszystkie produkowane przez Volvo samochody będą miały napędy zelektryfikowane. Klienci marki uzyskali też możliwość korzystania z usług dostępnych w modelu subskrypcji.

Zdaniem Samuelssona radykalnie postępowe przemiany w strategii Volvo to jednak dość odległa przyszłość. Firma nie przewiduje wypuszczenia na rynek samochodów autonomicznych do 2021 roku i zapowiada, że przejście na w pełni elektryczny napęd we wszystkich samochodach marki nie będzie możliwe jeszcze przez 12 kolejnych lat.

Obecnie Volvo koncentruje się na bieżącej produkcji i wynikach sprzedaży nowych modeli. Zapowiada kolejne premiery na przyszły rok, w tym - wypuszczenie na rynek uaktualnionych wersji samochodów V60 oraz S60.

W 2017 roku Volvo odnotowało 8,6 proc. wzrost sprzedaży, pomimo malejącej popularności tej marki w Stanach Zjednoczonych.

Samochody autonomiczne made in Poland?


Prac nad technologią samochodów autonomicznych nie wyklucza również polski rząd. Miałyby one towarzyszyć projektowi budowy polskiego samochodu elektrycznego.

- Chodzi nam po głowie pomysł, by połączyć prace nad samochodem elektrycznym w Polsce i jednocześnie pracować w kierunku rozszerzenia jego formuły w stronę autonomiczności - oznajmił we wrześniu bieżącego roku minister energii Krzysztof Tchórzewski.

Czytaj również: Powstanie polski pojazd autonomiczny? Minister Tchórzewski widzi taką możliwość

Według Tchórzewskiego początkowe prace nad pojazdem autonomicznym miałyby dotyczyć "maksymalnego ułatwienia jazdy kierowcy, komfortu, bezpieczeństwa, ostrzegania kierowcy przed niebezpieczeństwami" a w dalszej perspektywie dążenie, by taki samochód był jak najbardziej samodzielny.

- W moim przekonaniu mamy szanse połączyć jedno z drugim - dodał szef resortu energii.

Rządowy Plan Rozwoju Elektromobilności w Polsce zakłada, że do 2025 r. po polskich drogach będzie jeździć 1 mln pojazdów elektrycznych. Rząd planuje zaktywizować polski przemysł motoryzacyjny i w tym celu powstała spółka celowa - ElectroMobility Poland, która planuje - przy wsparciu polskiego rządu - stworzyć podstawy dla nowego rynku w Polsce i stać się częścią globalnego przemysłu pojazdów elektrycznych.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Volvo liczy na owocną współpracę z sektorem technologicznym

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.170.81.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!