Volvo wezwie do serwisów na całym świecie 167 tys. SUV-ów XC60 wyprodukowanych w latach 2018-2019. Podczas akcji sprawdzany ma być elektryczny system klapy tylnej, który w pewnych wypadkach może działać nieprawidłowo.
Pod koniec stycznia Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podał, że w modelach Volvo V60, V60CC, S/V90, V90CC, S90L, XC40, XC60 oraz XC90, z roku modelowego 2017-2019, wykryto nieprawidłowość w oprogramowaniu modułu komunikacyjnego. O wadliwym działaniu UOKiK został poinformowany przez Volvo Car Poland.
Usterka mogła "mieć wpływ na systemy zależne od usług dodatkowych, takich jak 'Volvo On Call' lub negatywnie wpływać na inne funkcje, takie jak systemy wspomagania kierowcy. W razie kolizji pojazd nie dostarczy lub może dostarczyć błędne informacje o lokalizacji do centrum ratunkowego. Ręczna komunikacja za pomocą przycisku 'Volvo On Call' będzie nadal działać" - czytamy w komunikacie urzędu.
W przypadku nieprawidłowości w działaniu modułu na polskim rynku akcją naprawczą objęte są 1 352 pojazdy - podano.