Serwis Automotive News poinformował, że Volkswagen dopuszcza możliwość udostępnienia platformy dla aut elektrycznych MEB Fordowi. Dyrektor finansowy grupy Frank Witter oświadczył, że obecna strategia zakłada otwarcie koncernu na znacznie więcej partnerstw.
W czerwcu obaj producenci poinformowali, że rozważają nawiązanie współpracy w zakresie rozwoju i produkcji. Zaznaczyli wówczas, że miałaby ona dotyczyć lekkich samochodów dostawczych i przyczynić się do zwiększenia konkurencyjności obu firm.
Witter dodał, że obecnie VW koncentruje się na przygotowaniach do uruchomienia pierwszej linii produkcyjnej w pełni elektrycznych samochodów budowanych na platformie MEB. Ma ona ruszyć w listopadzie 2018 r. w fabryce w Zwickau na wschodzie Niemiec.
VW szacuje, że do 2025 r. sprzeda ponad milion pojazdów z napędem elektrycznym, a w oparciu o MEB wyprodukowanych zostanie łącznie 10 mln samochodów, należących do różnych marek grupy. Koncern będzie budować samochody na platformie MEB w dwóch fabrykach w Chinach. Elektryczne pojazdy będą powstawać również w trzech zakładach na terenie Ameryki Północnej. Grupa do końca 2022 r. planuje masową produkcję łącznie 27 modeli różnych marek - VW, Audi, Skody i Seata.
Niemiecki koncern z innymi producentami samochodów prowadzi również rozmowy w zakresie autonomicznej jazdy.